اصفهان شرق

خیر دنیا و آخرت حرکت در خط رهبری است

کدخبر: 56647
1393/12/22 در ساعت 17:03

به گزارش خبرنگار  اصفهان شرق از کوهپایه: حجت الاسلام شاکری در خطبه اول نماز جمعه ضمن سفارش به ترک محرمات و انجام واجبات، موضوع تقوا در روایات را با عنایت به عهدنامه امام علی(ع) خطاب به محمد بن ابی بکر و مردم مصر دنبال و یاد مرگ و توجه به قیامت را تبیین نمود.

امام جمعه شهر کوهپایه با تذکر به یاد مرگ در زندگی افزود: کاری کنید که مرگ و قیامت همواره نصب العین شما باشد تا در دنیا زاهدانه زندگی کنید و نسبت به آخرت و تأمین توشه و نیاز های فردای قیامت تشویق شوید.

وی با توجه به احادیث و سیره امامان(ع) در رابطه با مرگ به مهم شمردن مرگ و قیامت اشاره و گفت: امام سجاد و امام حسن(ع) همواره بیاد مرگ و قیامت بودند و امام سجاد میفرماید: گریه من برای دو چیز است: یکی ترس از موقف قیامت و دیگر فراق و جدایی از دوستان.

شاکری درخطبه دوم نماز بمناسبت 22اسفند روز بزرگداشت شهدا به جایگاه و مقام شهید و شهادت اشاره و تصریح کرد: همه ی ما باید همیشه برای شهدا و خانواده معظم شهدا ارزش و احترام فوق العاده قائل شویم و شرکت گسترده در یادواره های شهدا داشته باشیم.

وی به مناسبت ایام فاطمیه با شرح نحوه حجاب حضرت زهرا(س) و بیان داستان شهیده حجاب مادر مکرمه عبد خدایی، همه را به رعایت حجاب فاطمی سفارش نمود.

امام جمعه کوهپایه با گرامیداشت سالگرد رحلت حاج احمد آقا خمینی و همسرمکرمه حضرت امام، فرازی از وصیت حاج احمد آقا به فرزندانشان را ذکر کرد: در خط رهبری حرکت کنید و از آن منحرف نشوید که خیر دنیا و آخرت درآنست.

وی خطبه ها را با بیانات مقام معظم رهبری درجمع اعضای خبرگان به پایان برد.

لازم به ذکراست دکتر کامران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی میهمان ویژه نماز جمعه این هفته کوهپایه بود.

گفتنی است یادواره شهدای کوهپایه در روز دوشنبه برگزار می شود.