سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 13:49 - پنجشنبه 21 اسفند 1393

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان خبر داد:

آمادگی بسیج سازندگی در ورود به عرصه بیابان زدایی

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: در صورت اعلام مسئولان استان بسیج سازندگی با توجه به ظرفیت بالای خود ورود موثر در بحث بیابان زدایی خواهد داشت.

سرهنگ انوری در گفتگو با اصفهان شرق، یکی از ماموریت های سازمان بسیج سازندگی را کمک به دولت در اجرای عرصه های مختلف عنوان و اظهار کرد: موضوع بیان زدایی و کمک به اداره کل منابع طبیعی در دستور کار بسیج سازندگی طی چند سال اخیر قرار گرفت و در این بخش رتبه اول را در کشور به دست اورد.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با توجه به عملکرد این سازمان طی سال 92 افزود: عملکرد قوی بسیج در رابطه با بیابان زدایی با اجرای بیش از 88540 هکتار در سطح استان( خورو بیابانک، آران بیدگل، نایین و برخوار) و کاشت یک میلیون و 558 هزار نهال طاق انجام شد و طی کاشت مراحل آبیاری و نگهداری نهال های کاشت شده به دقت بررسی می شود.

وی از عملکرد بیش از 90 درصد این طرح در سطح این سازمان خبر داد و تصریح کرد: سال 93 طی برنامه ای 150 هکتار از اراضی بیابانی نایین تحت کاشت 26250 اصله نهال طاق قرار گرفت و با توجه به گسترش بیابان و کاهش بارش امیدآن داریم تا با مشارکت دیگر ارگان ها بتوانیم در اجرای طرح بیابان زدایی گام های سنگین تری برداریم.

انوری اذعان کرد: تجربه کار انتخاب بهترین روش علمی قابل اجرا در بحث بیابان زدایی در کشور بود و تجربه ارزشمندی را در این حیطه کسب شد.

وی با اعلام آمادگی در خصوص ورود فعال به عرصه بیابان زدایی در سال 94 افزود: در صورت اعلام مسئولان استان و تامین اعتبار از طرف معاونت برنامه ریزی استانداری بسیج سازندگی با توجه به ظرفیت بالای خود و استفاده از بسیجیان با حرکت جهادی ورود موثر در بحث بیابان زدایی خواهد داشت.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.