سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:12 - چهارشنبه 20 اسفند 1393

خبر تغییر طرح اسکناس‌های 5 هزارتومانی به رسانه‌های خارجی رسید/

دویچه‌وله:جنجال بر سر حذف “اسکناس هسته‌ای” در ایران/العربیه:حذف نماد هسته‌ای از اسکناس‌‌ها، نشانه آمادگی دولت ایران برای قبول توافقنامه است

رسانه های بیگانه اعلام کردند که حذف نماد انرژی هسته‌ای از اسکناس‌‌ها، نشانه آمادگی دولت ایران برای قبول توافقنامه است.

به گزارش اصفهان شرق؛ طی روزهای گذشته در اقدامی عجیب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تغییراتی در طرح اسکناس 5 هزار تومانی به وجود آورد که این تغییرات حاشیه های زیادی را به همراه داشت.

 

طرح قبلی که تصویری از سرزمین ایران با یک نماد هسته ای بود در حاشیه خود سخنی از پیامبر(ص) را مبنی بر اینکه دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت، نشان می داد.

 

در حقیقت مسئولان بانک مرکزی با حذف این سخن از پیامبر و نماد هسته ای تنها عکس سر در دانشگاه تهران را جایگزین آن کردند که در این طرح سر در دانشگاه تهران به رنگ بنفش که رنگ انتخاباتی دولت یازدهم است به چشم می خورد.

 

اسکناس جدید با رنگ انتخاباتی دولت یازدهم

طرح اسکناس 5 هزار تومانی قدیم با ارم هسته ای

 

در این میان رسانه‌های اپوزیسیون از این اقدام دولت بسیار حمایت کرده اند و طی گزارش هایی منتقدین طرح جدید اسکناس را دارای سوء ظن به دولت دانسته و به صورت تمام قد از این اقدام دولت در خصوص حذف نماد هسته ای استقبال کردند.

 

این موضوع که چرا رسانه هایی که به دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران شهرت دارند، امروز به دفاع تمام قد از اقدامات دولت در زمینه حذف طرح هسته ای از اسکناس های 5هزار تومانی پرداخته اند، جای تأمل دارد.

 

این در حالی است که بسیاری از رسانه های خارجی به سرعت پیام اصلی این تغییر طرح را دریافت کرده و اعلام داشتند این اقدام دولت یازدهم فضاسازی برای برچیدن امکانات هسته ای ایران است.

 

شبکه العربیه در این خوص  اعلام کرد که حذف نماد انرژی هسته‌ای از اسکناس‌‌ها، نشانه آمادگی دولت ایران برای قبول توافقنامه است.

 

این شبکه تلویزیونی مدعی شد؛ اقدام ایران در حذف نماد انرژی هسته‌‌ای به معنای آمادگی تهران برای توقف ۱۰ ساله برنامه هسته‌‌ای خود است.

 

دولتمردان از این سیاست های رسانه های خارجی باید دریابند که در شرایطی که مذاکرات در حال برگزاری بوده و از طرف دیگر توهین به پیامبر (ص) در دستور کار دولتمردان غربی قرار گرفته است، تا جایی که این توهین به صورت یک قانون در کشور دانمارک در آمده، حذف نماد هسته ای و حدیثی از پیامبر در این زمینه، نوعی کد دادن به دشمن است.

 

کدهایی که دشمنان ایران، ملت را وابسته به رفع تحریم ها میدانند و تنها فشار را بر تیم مذاکره کننده بیشتر می کنند.

انتهای پیام

منبع:راه دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.