سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 16:02 - چهارشنبه 20 اسفند 1393

رئیس اداره منابع طبیعی استان اصفهان:

تخلیه نخاله‌های کارگاه‌ شن و ماسه، تولید ریزگرد می‌کند

رئیس اداره منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تخلیه نخاله‌های کارگاه شن، ماسه و گچ در منطقه شرق اصفهان تولید ریزگرد می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛  هاشم انصاری‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بررسی پسماند ساختمانی با اشاره به اینکه اسفندماه بهترین فرصت برای درخت‌کاری است، اظهار کرد: دشت سجزی منطقه بحرانی است که 43 هزار هکتار محدوده را در بر گرفته که طی سه سال گذشته نیز هزار هکتار جنگل‌کاری شده است.

وی افزود: وضعیت دشت سجزی بر روی فرودگاه و نیز راه‌آهن اصفهان بسیار تاثیر دارد و به همین دلیل 300 هزار نهال در بین مردم منطقه توزیع شد.به دلیل وجود کارگاه‌های شن، ماسه و گچ در منطقه شرق اصفهان کامیون‌هایی به صورت روزانه اقدام به تخلیه نخاله‌های این کارگاه‌ها می‌کند که این نخاله‌ها سبب ایجاد آلودگی محیطی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های پیشگیری از وجود این نخاله‌های کارگاه‌های شن، ماسه و گچ این است که کامیون‌های فعال در این بخش شناسایی و نسبت به تخلیه این نخاله‌ها آموزش‌های لازم دیده شود.همچنین نصب GPS به کامیون‌های حمل‌کننده این نخاله‌های کارگاهی یکی دیگر از راه‌حل‌هایی است که پیشنهاد می‌شود.

انصاری‌نژاد با بیان اینکه نخاله‌های شن و ماسه سبب ریزگرد می‌شود، تاکید کرد: قوانین منابع طبیعی خاک‌برداری کنار جاده‌ها منوط به اخذ مجوز از منابع طبیعی است.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.