سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 17:42 - سه شنبه 19 اسفند 1393

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

ردیف بودجه ساخت بیمارستان ورزنه تصویب شد/ بحث بودجه شاه بیت غزل نمایندگی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: بیمارستان شهر ورزنه در ردیف بودجه و اعتبار قرار گرفت و در آینده ای نزدیک پیمانکار جهت شروع مراحل زمین را تحویل میگیرد.

نیره اخوان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به پیشنهاد بخشیده شدن جریمه وام های کشاورزی اظهار کرد: مساله استمهال وام کشاوزی از مسائل مهم در دوران خشکسالی به شمار می رود که در این رابطه پیشنهاد مهلت بیشتر در پرداخت وام ها و بخشیده شدن جریمه ها را به مجلس دادیم تا از سال 94 پیگیری خاص انجام شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با توجه به اهمیت تونل سوم کوهرنگ افزود: مبلغ 10 میلیارد تومان در خصوص سد و تونل کوهرنگ قرار داده شده بود که با پیگیری های انجام گرفته این مبلغ به 70 میلیارد تومان ارتقاء یافت.

وی خواستار عملیاتی شدن مصوبات شورای عالی آب شد و تصریح کرد: وزارت نیرو اگر آب حقابه دار را به جایی دیگر تخصیص دهد می بایست خسارت آن را به کشاورز حقابه دار بدهد و جلوگیری از نصب پمپاژهای در طول مسیر زاینده رود که به طور غیر قانونی نصب شده اند به طور عملیاتی توسط مسئولان ذیربط باید به انجام رسد.

اخوان با مفید خواندن حضور مسئولان در شرق اصفهان متذکر شد: حضور مسئولان و مشاهده وضع مردم از نزدیک موثر است و در این رابطه حضور وزیر نیرو و مشاهده اقدام خودجوش کشاورزان بخش مرکزی در سامان دهی رودخانه زاینده رود باعث شد تا مبلغ 10 میلیارد تومان در خصوص کمک به ساماندهی رودخانه زاینده رود اختصاص گیرد.

* بحث بودجه شاه بیت غزل نمایندگی است

وی از ردیف بودجه کانال رودشتین خبر داد و اذعان کرد: کانال رودشتین به دلیل خاکی بودن در ردیف بودجه قرار نگرفت که با پیگیرهای صورت گرفته ردیف بودجه در این رابطه انجام شد.

*بیمارستان ورزنه در شروع ساخت 

اخوان با اشاره به ساخت بیمارستان ورزنه  و احتیاج جدی بخش بن رود به این مرکز درمانی افزود: مساله خاص بخش بن رود مربوط به بیمارستان 32 تخت خوابه ورزنه است که در ماده 215 به تصویب رسید و موافقت ساخت این بیمارستان به طور کامل انجام شد، همچنین پیمانکار برای تحویل زمین بیمارستان جهت ساخت مشخص شده و برای سالهای بعد نیز ردیف بودجه و اعتبار برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده است.

*گفتنی است طی این اعتبار هر ساله ردیف بودجه در خصوص بیمارستان ورزنه قرار داده می شود تا این بیمارستان به سرانجام خود برسد و طبق گفته اخوان پیگیری های بعدی در جهت تجهیز این بیمارستان در مجلس انجام می شود.

پیگیری سهمیه بیمه کارگری برای 1000 نفر از مردم ورزنه از دیگر مسائلی بود که خانم اخوان در این گفتگو به ان اشاره کرد.

*پیگیری فرمانداری شهر ورزنه در سال 94

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به پیگیری های انجام شده در خصوص فرمانداری ورزنه خاطرنشان کرد: در دولت قبل مساله فرمانداری به توافق کمیسیون رسید ولی در هیئت دولت اورده نشد ولی در سال جدید و با حضور اقای مقیمی در معاونت وزیر کشور، قرار شد تا پیگیری و مصوب شدن این امر در سال 94 دنبال شود.

وی با اشاره به نقش مهم جاده ندوشن در کاستن مسیر مواصلاتی یزد به ورزنه افزود: قسمتی از جاده ندوشن- ورزنه که در اصفهان قرار گرفته است و به عهده ما بود به طور کامل به سرانجام رسید و به دنبال بودجه برای قسمت باقی مانده جاده در یزد هستیم، همچنین اعتبار  قسمت سوم این جاده توسط صنعت و معدن تخصیص اعتبار می گردد.

اخوان در پاسخ به سوال خبرنگار اصفهان شرق مبنی بر وام های مطرح شده صندوق مهر امام رضا در سال 93 و عدم تحقق کامل ان طی این سال، چنین عنوان کرد: 30 میلیارد تومان وام جهت ایجاد پروژه به افراد تا سقف 50 میلیون پرداخت می شود و برای وام های درخواستی بالای 50 تا سقف 100 میلیون پرونده در اصفهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و این در حالی است که قبلا پرونده برای انجام محاسبات اداری به تهران ارجاع داده میشد.

وی در پایان اظهار کرد: همزمان با سفر هیئت دولت به اصفهان توافق شد که اگر افراد به صورت مشترک پولی را جهت انجام کار سرمایه ای داشته باشند سه برابر مبلغ پول وام با کارمزد 4 درصد اختصاص می یابد و کارت یارانه ای افراد تضمین دریافت وجه وام است و این در حالی مطرح شد که قبلا وام با معرفی چند ضامن به افراد واگزار می شد.

تصاویر مرتبط با سفر دکتر اخوان در شهر ورزنه:

 

Vater-Mark-(2)45464
Vater-Mark-(2)898998 Vater-Mark-(2)78578787 Vater-Mark-(2)75757575 Vater-Mark-(2)7887878

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.