سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - سه شنبه 19 اسفند 1393

رئیس کانون‌های مساجد اصفهان:

گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در کانون‎های مساجد استان اصفهان اجرایی می‌شود

رئیس دبیرخانه کانون‌های استان اصفهان با اشاره به اختصاص بودجه ۴ میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بیان بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه کانون‌های مساجد استان اصفهان اجرایی می‎شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به محورهای فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اصفهان اظهار داشت: فعالیت‌های کتابخانه‌ای، فرهنگی، آموزشی، پرورشی و قرآنی از جمله محوری‌ترین فعالیت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کانون‌های فرهنگی هنری استان به شمار می‎رود.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد در سال جاری برگزاری جشنواره‌های مختلف در سطح مساجد از جمله جشنواره مدهامتان با حضور جوانان و نوجوانان این استان است.

رئیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد در حوزه آموزشی بیان کرد: در حوزه آموزش دوره‌هائی از جمله دوره‌های آموزش مدیران کانون‌ها، آموزش ائمه جماعت، آموزش سبک زندگی و تربیت فرزند برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت 53 کانون در حوزه کانون‌های تخصصی تصریح کرد: هم‌اکنون در موضوعات مختلفی از جمله مهدویت، ورزش، آی تی، نماز، عفاف و حجاب و ولایت کانون‌های تخصصی در حال فعالیت هستند و توانسته جوانان بسیاری را جذب کنند.

حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به حوزه‌های دیگر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: خانه‌های فرهنگ دیجیتال حوزه دیگر فعالیت‌های کانون‌ها هستند که با در دسترس گذاشتن اینترنت پاک در اختیار جوانان، توانسته‌اند 15 مرکز رایانه‌ای برای جوانان فراهم کنند تا از انواع محیط‌های مناسب در فضای مجازی، نرم‌افزارها و بازی‌های سالم استفاده کنند.

وی گفت: در خانه‌های فرهنگ دیجیتال، کاربران از سایت‌های و نرم‌افزارهای مشخص‌شده‌ای استفاده می‌کنند که بر اساس نیازهای آنان تعریف ‌شده‌اند تا فرصت استفاده سالم تر از فضای مجازی برای جوانان فراهم شود.

رئیس دبیرخانه کانون‌های استان اصفهان با اشاره به اختصاص بودجه 4 میلیارد تومانی مجلس شورای اسلامی برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: هم‌اکنون نسخه‌ای برای کشور در حال تنظیم بوده تا بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه کانون‌های مساجد جایگاه خود را بازیابد.

وی با اشاره به تشکیل یک هیئت هماهنگی برای نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی مساجد در سطح استان اظهار داشت: این هیئت به ریاست استاندار اصفهان و با حضور امام‌جمعه اصفهان و همچنین شرکت دستگاه‌های شهرداری، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، مرکز رسیدگی به امور مساجد و بسیج تشکیل‌شده که این هیئت کار هماهنگی بین دستگاه‌ها در حوزه امور مساجد را بر عهده دارد و هیچ‌گونه مسئولیت مدیریتی ندارد.

حجت‌الاسلام معتمدی با تأکید بر افزایش کارکردهای مساجد استان اصفهان بیان کرد: نباید کارکرد مساجد تنها بر برپائی نماز جماعت خلاصه شود چرا که مسجد در اسلام کارکردهای اجتماعی، آموزشی، فرهنگی، حرفه‌ای، اقتصادی و سیاسی را بر عهده دارد.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی گفت: اصفهان بهترین هماهنگی را در سطح کشور در زمینه ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی انجام داده و در تلاش هستیم که از همه ظرفیت های استان بهترین استفاده را انجام دهیم.

رئیس دبیرخانه کانون‌های استان اصفهان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سرانه کمک به کانون‌های فرهنگی مساجد 600 هزار تومان است و تفاهم‌نامه‌ای با ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری با اعتباری بالغ‌ بر 2 میلیاد و 500 میلیون تومان برای ارتقای وضعیت کانون های فرهنگی شده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.