سرویس: سیاسی » بین الملل 08:16 - سه شنبه 19 اسفند 1393

قاتلی خطرناک‌تر از داعش در خاک آمریکا

یک شبکه روسی با بررسی آمارهای اف‌بی‌آی و وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که بر اساس آمارها میزان مرگ آمریکایی‌ها توسط پلیس ۵۸ برابر بیشتر از حملات تروریستی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ بررسی تطبیقی آمارها از تلفات حملات پلیس آمریکا و اقدامات تروریستی نشان می‌دهد، نیروهای پلیس بسیار بیشتر از تروریست‌ها اقدام به کشتن مردم کرده‌اند.

در گزارش شبکه اسپوتنیک آمده است: بر اساس داده‌هایی که اخیرا منتشر شده بیشتر از آْنچه قبلا فکر می‌شده، احتمال مرگ آمریکایی‌ها توسط پلیس بسیار بیشتر خطر کشته شدن در حملات تروریستی است.

در ادامه گزارش آمده است: «قبلا اینطور پذیرفته شده بود که کشته شدن در حملات پلیس هشت برابر بیشتر از حمله تروریستی بوده اما میزان واقعی بسیار بیشتر است. برای پلیس هیچ لزوم و ضرورت قانونی در سطح ملی وجود ندارد که اطلاعات مربوط به تیراندازی‌های نیروهای خود را منتشر کند. برخی ادارات پلیس داوطلبانه این اطلاعات را به اف‌بی‌آی می‌دهند».

در ادامه گزارش می‌خوانیم: «اکنون اف‌بی‌آی اطلاعات جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد به طور متوسط ۵۴۵ نفر از مردم آمریکا توسط پلیس محلی و ایالتی در آمریکا کشته شدند که این تعداد  در آمارهای سالیانه‌ای که طی یک دهه اخیر منتشر شده، به حساب نیامده است».

بر اساس خبر این شبکه، در حالی که در تعداد کشته‌شدگان منتشر شده توسط اف‌بی‌آی رقم ۳۸۳ نفر در سال آمده، اما بر اساس آمارهای موجود از منابع وابسته به پلیس که اعلام نشده به طور متوسط ۹۲۸ نفر کشته شدند.

اسپوتنیک گزارش داد: «این رقم را می‌توان با تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات تروریستی مقایسه کرد. در سال ۲۰۱۳ وزارت خارجه آمریکا رقم کشته شدگان در حملات تروریستی را ۱۶ نفر اعلام کرد. بر اساس تقسیم کردن تعداد متوسط شهروندان کشته شده در حملات تروریستی بر تعداد کشته شدن توسط پلیس، به عدد ۵۸ می‌رسید یعنی آنکه احتمال کشته شدن در حمله پلیس ۵۸ برابر بیشتر از کشته شدن در حمله تروریستی است».

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.