سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:00 - دوشنبه 18 اسفند 1393

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) در مراسم درختکاری عنوان کرد:

کاشت درخت به نیت هر شهید استان اصفهان/ فرهنگ درختکاری مردمی شود

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) گفت: درخت کاری را به سمت مردمی شدن حرکت دهیم تا به سمت مانایی و پایداری جریان یابد.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم ویژه درخت کاری با حضور جمعی از مسئولین استان و فرماندهان سپاه به همراه برگزاری ویدئو کنفرانس همزمان با چندین استان کشور با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه در محل مجتمع دانشگاهی امیر المومنین(ع) سپاه، برگزار شد.

سردار مجتبی فدا با اشاره به تاکید اهل بیت در خصوص درختکاری اظهار کرد: اهمیت کاشت درخت و حفظ فضای سبز در زمان جنگ در دستورالعمل ائمه قرار گرفته و در زمان حاضر، کاشت نهال توسطمسئولین در ترویج این امر فرهنگی به عنوان الگو مد نظر است.

جانشین فرماندهی سپاه استان اصفهان با ذکر شرایط جوی خشک و ارتقاء سالانه یک هکتار به وسعت فضای سبز در استان افزود: تلاش ما ایجاد ظرفیت های مختلف در بحث کاشت، داشت و برداشت با بهترین بهره وری می باشد که استان اصفهان در زمینه افزایش سرانه فضای سبز جز استان های موفق بوده است.

وی مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین سپاه را جز یگان های موفق در حوضه نگهداری فضای سبز نامید و تصریح کرد: این جتمع به واسطه ظرفیت اموزشی و قابلیت و توانمندی جز یگان های موفق در زمینه کاشت درخت و نگهداری فضای سبز است.

فدا در کنار درختکاری و توسعه فضای سبز از فعالیت سه کمیته موفق در سپاه نام برد و تصریح کرد: کمیته علمی تخصصی توسط  بسیج مهندسین با بهره گیری و مشاوره از اداره کشاورزی و منابع طبیعی، ستاد بحران و شهرداری، وظیفه شناسایی و قابلیت کشت، مقاومت درخت و بررسی نوع ان را به عهده دارد و بحث نگهداری را به طور اهم دنبال میکند.

وی در ادامه کمیته توسعه فضای سبز با عهده داری کمیته مهندسی و پدافند غیر عامل و همچنین سومین رده در بحث کاشت و کار مطالعاتی در زمینه حفظ و نگهداری این فضا را به عنوان دیگر کمیته های موفق سپاه نام برد.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان(عج) با توجه به ایجاد روحیه نشاط و بالندگی در بین پرسنل و سربازان افزود: استفاده از ظرفیت  خوب کاشت نهال در جلوگیری از فرسایش زمین و تخریب خاک و همچنین جلوگیری از القاء روحیه افسردگی مورد تایید است.

وی با ذکر تهدیدات ناشی از انتشار ریزگردها با توجه به شرایط بحران جوی متذکر شد: رسانه ها و دستگاههای ذیربط با تلاش، فرهنگ درختکاری را مردمی کنند و در این خصوص هر اقدامی به سمت مردمی شدن پیش رفت، حرکتی مانا و پایدار را ایجاد کرد.

فدا با ذکر مشارکت موثر بسیج سازندگی در خصوص فرهنگ مقابله با بیابان زدایی به ارائه گزارش اقدامات این قسمت پرداخت و گفت: بسیج سازندگی در سال ۹۲ به میزان هشت هزار و ۸۵۴هکتار در عرصه بیابان زدایی، کاشت ۱۵۵۸۰۰۰ اصل نهال طاق در مناطق بیابانی استان و در سال ۹۳ با ۱۵۰ هکتار بیابان زدایی و کاشت ۲۰۲۹۴۰ اصله نهال، مشارکت خوب و موثری در زمینه جلوگیری از گسترش بیابان و انتشار ریزگردها داشته اند.

وی در پایان با تاکید بر فرهنگ درختکاری بیان کرد:  امید آن داریم تا با ایجاد ظرفیت لازم به نیت هر شهید استان اصفهان یک درخت تمام نقاط استان بکاریم.

گفتنی است پس از این مراسم به صورت نمادین نهال کاری در فضای مجتمع امیرالمومنین(عج) با حضور مسئولین صورت گرفت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.