سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:02 - یکشنبه 17 اسفند 1393

مدیرکل نو‌سازی مدارس استان اصفهان خبر داد

باز‌سازی 63 مدارس تخریبی در استان اصفهان

مدیرکل نو‌سازی مدارس استان اصفهان گفت: در حال حاضر 63 درصد از مدارس تخریب شده در استان باز‌سازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسین سجاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به یکی از برنامه‌های این اداره در سال آتی اظهار کرد: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت ماه سال آتی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتباراتی که در ابتدای سال ابلاغ می‌شود، در طول سال به دستگاه‌‌های دولتی اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: در طول سال جاری با وجود مشکلات، تحریم‌ها و کمبود منابع مالی با یک انضباط مالی در حوزه اعتبارات مواجه بودیم.

مدیرکل نو‌سازی مدارس استان اصفهان با تاکید بر اینکه در سال جاری 90 درصد اعتبارات عمرانی ما اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: نقدینگی این اعتبارات به حساب اداره کل نو‌سازی مدارس استان واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1391، 45 درصد از این اعتبارات اختصاص یافته است، ادامه داد: در سال گذشته نیز تنها هشت درصد از اعتبارات عمرانی ما اختصاص یافته است.

سجاد با بیان اینکه این موضوع به دلیل وجود یک نظم و انضباط مالی در حوزه اختصاص اعتبارات محقق شده است، تاکید کرد: در سال جاری از نظر اعتبارات با کسری اعتبارات مواجه نیستیم و این مشکل را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در دهه فجر سال جاری 29 پروژه را تحویل داده‌ایم، افزود: در سال‌های گذشته تحویل عمده پروژه‌ها در مهر ماه صورت می‌گرفت.

مدیرکل نو‌سازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره‌برداری از این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با 31 میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 26 مورد از این پروژه‌ها توسط خیران و یا با مشارکت آنها اجرا شده است، اظهار کرد: افتتاح استخر جدید ولایت در نجف‌آباد یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها بوده است.

سجاد با بیان اینکه در سال 1385، چهار هزار کلاس تخریبی در استان اصفهان وجود داشته است، ادامه داد: در حال حاضر 63 درصد از مدارس تخریب شده در استان باز‌سازی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه 36 درصد از مدارس استان و بالغ بر 6هزار کلاس درس در استان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند، تصریح کرد: عمده مسکن مهر‌های راه‌اندازی شده در استان به بهارستان، شهر جدید مجلسی و فولاد‌شهر اختصاص دارد.

مدیرکل نو‌سازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه ما در مسکن مهر بهارستان و شهر جدید مجلسی در حوزه واحد آموزشی در این مجموعه‌ها با مشکل مواجه نیستیم، اضافه کرد: تنها در این حوزه در مسکن مهر فولاد‌شهر با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: در بودجه سال آتی دولت قرار بود که ردیفی برای توسعه مسکن مهر اختصاص داده شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.