سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:16 - یکشنبه 17 اسفند 1393

عضو کمیته آب اتاق اصفهان

مصوبه ۹ ماده‌ای به تنهایی قادر به دائمی کردن جریان زاینده‌رود نیست

عضو کمیته آب اتاق اصفهان گفت: مصوبه ۹ ماده‌ای به تنهایی قادر به دائمی کردن جریان زاینده‌رود نیست و دولت برای تامین کمبود آب و تخصیص‌هایی که در اختیار دارد باید آنها را تامین کند بدون تامین آب، مصوبه ۹ ماده‌ای کافی نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ لطف‌الله ضیایی با اشاره به بازدید استاندار از تالاب گاوخونی اظهار داشت: بازدید استاندار اصفهان از وضعیت تالاب گاوخونی از این رو که توجه کافی به تالاب شود و از سوی دیگر خطری که به دلیل ریزگردها در پیش بوده از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی شود، خوب است.

وی افزود: استاندار در این بازدید به ریزگردها و اثرات سوئی که در سلامتی مردم دارد تاکید داشته زیرا جهت باد در تابستان از سوی تالاب به سمت اصفهان است و تا 150 کیلومتر نیز این ریزگردها اشاعه پیدا می‌کند.

عضو کمیته آب اتاق اصفهان بیان کرد: استاندار قول داده که جریان دائمی آب در زاینده‌رود جاری شود اما این مورد به حوضه زاینده‌رود و بهشت‌آباد مربوط است و عملی نیست زیرا با کمبود آب مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: مصوبه 9 ماده‌ای به تنهایی قادر به دائمی کردن زاینده‌رود نیست و دولت برای تامین کمبود آب و تخصیص‌هایی که در اختیار دارد، باید آنها را تامین کند بدون تامین آب، مصوبه 9 ماده‌ای کافی نیست.

ضیایی با اشاره به وضعیت تالاب گاوخونی اظهار داشت: متاسفانه در این دو نوبتی که آب باز شده به تالاب نرسیده است و میزان کمبود آب به قدری است که تنها به کشاورزان می‌رسد و این وضعیت که هیچ آبی به تالاب نمی‌رسد برای همه نگران کننده است زیرا با این وضعیت تالاب در آینده به یک تهدید طبیعی تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.