سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:32 - شنبه 16 اسفند 1393

با اعزام کاروان دانشجویی عتبات عالیات؛

دانشجویان اصفهانی نوروز فاطمی را در کربلا آغاز می کنند

مسئول ستاد عتبات دانشجویی استان اصفهان با تشریح برنامه های جاری این ستاد از اعزام کاروان دانشجویی عتبات مقدسه به مناسبت ایام نوروز، سال تحویل و فاطمیه خبر داد.

به گزارش اصفهان شرقوز : مسئول ستاد عتبات دانشجویی استان اصفهان از اعزام کاروان دانشجویی عتبات مقدسه در دو قالب دانشجویان مجرد و زوج های دانشجویی به مناسبت ایام نوروز و سال تحویل و فاطمیه خبر داد.

علی کریمی، با اشاره به قیمت کمتر سفر با کاروان های دانشجویی نسبت به کاروان های آزاد، فضای دانشجویی حاکم بر این اردوها، پرداخت وام و حل مشکل خروج از کشور دانشجویان به عنوان امتیازات کاروان های دانشجویی عتبات، گفت: در ستاد دانشجویی، دانشجویان نیاز به گذاشتن وثیقه بانکی جهت صدور مجوز خروج از کشور ندارند که این موضوع با توجه به بعد مالی زندگی دانشجویی یکی از مشکلات بزرگ به حساب می آمد.

وی افزود: علاوه بر این، تقریبا نیمی از هزینه سفر به صورت وام پرداخت می گردد که این نیز کمک بزرگی به دانشجویان می کند و علاوه بر این مباحث، برنامه های فرهنگی در نظر گرفته در ایران و کربلا مثل هیئت ها، گعده های دوستانه با حضور روحانی، اسکان دسته جمعی، شعر هم خوانی و  … فضایی متفاوت از کاروان های مرسوم حج و زیارت ایجاد می کند که به نوبه خود خاطره ای بیاد ماندنی به جای می گذارد.

مسئول ستاد عتبات دانشجویی استان اصفهان ارتباط گیری دانشجویان ایرانی با دانشجویان عراقی را زمینه ساز تحقق امت واحده اسلامی دانست و بیان کرد: قطعا در دریای طوفان زده این دنیا امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات است و یکی از راه های آماده سازی جامعه و به خصوص دانشگاه ها جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور، بالا بردن معنویت در دانشگاهها است که جایگاه کربلا و ابا عبدالله علیه السلام  قطعا بی بدیل است.

کریمی با اشاره به تغییرات مشهود معنوی ایجاد شده در دانشجویان در سفر کربلا، از استقبال کم نظیر دانشجویان از این سفر معنوی خبر داد و اذعان کرد: از ابتدای تشکیل ستاد دانشجویی عتبات تاکنون تقریبا بیش از ۸۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاهای استان را به کربلا و عتبات عالیات اعزام نموده ایم که با توجه به محدودیت های موجود در ایران و عراق، امکان اعزام بیشتر از این تعداد وجود نداشته است.

گفتنی است، ستاد دانشجویی اعزام و بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان از سال ۱۳۹۱ به صورت رسمی و با هدف آسان سازی و کاهش قیمت ها جهت حضور هرچه بیشتر دانشجویان در کربلا و کشور عراق شروع به فعالیت کرد و اولین اعزام رسمی این ستاد هم از اربعین سال ۹۱ کلید خورد و تاکنون شش اعزام به مناسبت های مختلف مثل اربعین، عید نوروز، ماه مبارک رمضان ، نیمه شعبان و… داشته است.

تمامی مراحل ثبت نام در کاروان های ستاد دانشجویی به صورت غیر حضوری و از طریق مراجعه به وب سایت www.esfatabat.ir   و ibso.ir (پایگاه اطلاع رسانی ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان) می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.