سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 12:32 - شنبه 16 اسفند 1393

یادداشت تحریریه:

2 هکتار زمین مصلی نماز جمعه نصرآباد در انتظار تغییر کاربری کامل

کلنگ زنی مصلی نماز جمعه نصر آباد منوط به تغییر کاربری 2 هکتار زمین این شهر است.

اصفهان شرق یاداشت/ تحریریه

نماز جمعه عبادتی است همچون نماز های دیگر که در ظهر جمعه و با شرایط خاصی انجام می شود و در فضیلت این نماز همین بس که سوره ای در قرآن به نام آمده و در آنجا صریحا مومنان را به حضور در نماز جمعه دعوت فرموده است.
نماز جمعه علاوه بر اهداف عبادی و تربیتی رویکردی به حکمت ها و مصلحت های اجتماعی هم چون وحدت و همدلی تعاون و برادری عدالت و انصاف دارد و همه ی این امور باعث حضور هزاران نفر در صفوف به هم پیوسته نماز خواهد شد.
احادیث بسیار در خصوص اهمیت و ثواب نماز جمعه آمده است که خود موید مهم خواندن این برنامه ی عمومی و استقبال مردم شهرها از پایه گذاری این ستاد فرهنگی است.
منطقه ی وسیع جرقویه علیا و سفلی با وجود چهار شهر و مردمی دین مدار دارای 2 پایگاه اقامه ی نماز جمعه است و نگاه ویژه ی مسئولان را در خصوص پایه گذاری و اقامه نماز جمعه در شهر های نیک آباد و حسن آباد می طلبد.
*مروری بر 2 سال قبل

با پیگیری مردم و مسئولان شهر نصرآباد جرقویه اولین نماز جمعه این شهر مورخ 20 بهمن 91 با استقبال با شکوه مردم این شهر در مسجد صاحب الزمان(عج) اقامه شد.
فرماندار اصفهان، حجت السلام صالحیان مسئول شورای سیاست گذاری ائمه استان اصفهان، سالک و دکتر کامران نمایندگان مردم در مجلس در جمع مردم طی سخنانی گزارشی از اقدامات و پیگیری های انجام شده به منظور خدمت رسانی بیشتر به مردم را ارائه کردند.
حضور مسئولان در اولین روز اقامه نماز جمعه در بین مردم، موید اهمیت اجرای نماز با ابعاد عبادی- سیاسی است و قطعا مسئولیت خطیر دیگری را بر عهده ی مسئولان حاضر در نماز می گذارد تا به گفته ی خودشان در راستای خدمت رسانی به مردم پیگیر برخی مشکلات باشند و با دیدی نکته بین کاستی های حاشیه ی نماز جمعه را رصد کرده و درصدد رفع آن بر آیند.

IMG_20140728_140519
*جای کم در کنار استقبال بی نظیر

مردم غیور شهر نصر آباد خیلی خوب جایگاه امروز و فردای شرکت در نماز جمعه را متوجه شده اند و به این خاطر استقبال چشمگیری از نماز جمعه دارند.
مسجد صاحب الزمان شهر نصرآباد شاهد حضور هزاران نفر از نماز گزاران است که در سرمای زمستان و گرمای تابستان صفوف نماز عبادی سیاسی جمعه را خالی نمی گذارند و دوش تا دوش هم برای به نمایش گذاشتن وحدت و همدلی به نماز می ایستند.
دیدن تصاویر نماز گذاران در خارج از مسجد نشان از عدم جای کافی برای نماز است و این در حالی نمود پیدا می کند که با پیگیری های انجام شده 2 هکتار زمین آماده ی کلنگ زنی برای ساخت مصلی گردید.

*برای کلنگ زنی منتظر چه مانده ایم
چند ماه قبل طبق قرار دادی با بنیاد مسکن، 2 هکتار زمین در وسط شهر نصر آباد جهت ساخت مصلی نماز جمعه واگذار شد و به تایید مسئولان شهر و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان رسید.
تغییر کاربری این زمین برای امور فرهنگی قدم اول در ساخت مصلی است و این در حالی عنوان می شود که فقط 5 هزار متر از این زمین مشمول تغییر کاربری شده است و ادامه ی مراحل منوط به تغییر کاربری 15 هزار متر دیگر از این زمین می باشد.
به گفته ی امام جمعه شهر نصرآباد حجت الاسلام صالحیان طی جلسه ای قول مساعد جهت پیگیری در تغییر کاربری 2 هکتار زمین مصلی شهر نصر آباد داده است و ادامه ی مراحل تغییر کاربری کامل زمین مصلی نگاه ویژه ی استانداری و مهندس محمود زاده مدیر کل راه و شهر سازی استان را می طلبد.
قطعا سرعت دادن به مراحل اداری برای اموری از این قبیل اثرات مثبتی را در زمینه ی ترویج اقدامات فرهنگی می گذارد همچنین ساخت مصلی در چند فاز محقق می شود و تا قدم اول برداشته نشود مراحل بعدی اجرایی نخواهد شد.

ابتدای کار مصلی و واگزاری زمین مطلوب به درستی انجام گرفت  مرحله بازرسی شورای سیاست گذاری نماز جمعه در تهران و طرح نقشه ساخت در صورتی محقق می شود که مسئولان ذیربط دقت کافی و سرعت عمل را به درستی در کنار هم عملی کنند تا کلنگ انتظار ساخت مصلی به زمین فرود آید.

IMG_20140728_140528

* مردم را دلسرد نکنید
مسئولان به این مساله توجه کافی داشته باشند که در اغلب موارد عدم پیگیری ها و نداشتن سرعت عمل کافی می تواند زمینه دلسردی مردم را فراهم آورد.

قطعا مردم دین مدار شهر نصرآباد با شکوه در نماز جمعه و امور فرهنگی وارد می شوند و سوزآفتاب و سردی هوا در حاشیه کمبود مکان مسجد فعلی از هدف اصلی آنها کم نخواهد کرد ولی مردم وعده مسئولان در پیگیری مشکلات و ارائه خدمت را فراموش نمی کنند و منتظر کلنگ زنی زمین مصلی هستند.

گفتنی است پیگیری مراحل اداری زمین مصلی در سفر استاندار اصفهان به شهر نصرآباد توسط امام جمعه و در جمع همه مردم و مسئولان مطرح شد…..

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “2 هکتار زمین مصلی نماز جمعه نصرآباد در انتظار تغییر کاربری کامل”

  1. خیلی از مردم به خاطر کمبود جا ترجیح میدن نماز جمعه شرکتت نکنند

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.