سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:10 - پنجشنبه 14 اسفند 1393

فرقه های نوظهور؛

از فرقه های نو ظهور و مدعیان دروغین تا شیطان پرستی معاصر

از پدیده هایی که از مدتها پیش در جامعه ما قابل مشاهده است و شیوع و گسترش یافته است فرقه های مختلف ادعایی و گرویدن گروه هایی از اقشار گوناگون خصوصا قشر جوان به سوی آنان است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: نحله های انحرافی و بروز این گونه فرقه ها که بیشتر جلوه و ظهور دینی دارد، در ادوار مختلف تاریخی مسبوق به سابقه بوده اما مسئله مهم رشد و توسعه قارچ گونه این فرقه و نحله ها در زمان کنونی می باشد. در این نوشتار قصد داریم به اختصار به بیان مطالبی پیرامون این نحله های انحرافی بپردازیم:

برخی از عرفانهای حق و باطل در جهان:
الف) عرفان هندی که خود به عرفان بودائی ،برهمنیزم ، جینیسم، بودیسم، تانترا، کاست و سیک یا سیخ تقسیم می شود.
ب) عرفان آمریکایی که شامل عرفان سرخوستی یا عقاب،عرفان اک یا اکنکار و عرفان پائلو کوییلو می گردد.
ج) عرفان مسیحی
د) عرفان ناب اسلامی
معنویت های کاذب رایج در جهان:
الف)فرقه ذن
ب)معنویت یهودی یا کابالا
ج)معنویت های فرا
هدف فرقه ها و نحله های انحرافی اسلام ستیزی است
نحله های انحرافی یکی از جبهه های کفر است که هدف اصلی این فرقه های نوظهور اسلام ستیزی است. این فرقه ها با استفاده از هنر موسیقی وارد و جوانان را به انحراف می کشانند. یهودیان با صرف مبالغ هنگفت و در خدمت گرفتن هنر پیشگان، خوانندگان، نوازندگان، انتشار لوح های فشرده آموزشی و مجلات و روزنامه ها در صدد پر کردن خلاء روحی و معنوی جوانان هستند.
مدعیان دروغین:
مدعیان دروغین هر کدام ادعاهایی را مطرح می کنند و به این حقه دیگران را فریب می دهند و به جذب مرید می پردازند؛ ادعاهایی چون: دیدن و یا ارتباط با ائمه اطهار (ع)، ارتباط با عوالم غیب و ملکوت، پیش گویی، شفا دادن از طریق گفتار، لمس کردن و انرژی درمانی، با خبر بودن از ذخایر زیر زمینی (طلا،زیرخاکی و….). جالب توجه است که اغلب افرادی که فریفته این مدعیان می شوند، زنان و دختران جوان، افراد ساده و زود باور بوده و در سال های اخیر بسیاری از افرادی که جذب این گروه ها می شوند از جمعیت تحصیل کردگان نیز بوده اند. اولین عنصر مبارزه و مقابله با این جریان ها، بالا بردن سطح آگاهی های عمومی است. اینکه بتوان در انتخاب های خود عوامل حقیقی را به درستی دریافت، همچنین تشخیص شاخصه های افراد شیاد، می تواند نقش مهمی در خنثی کردن نقشه های آنان داشته باشد که از آن جمله می توان به بیان شاخصه هایی مثل مبهم گویی، تجویز راه های غیر شرعی، مکان محوری و شخص محوری به جای خدا محوری اشاره کرد.
باید دانست که نقطه ی قطع ارتباط با علما و اهل بیت و اهل علم همان نقطه ی آغاز انحراف است.

علل گرایش افراد جامعه ما به نحله های انحرافی چیست؟
در تحقیقات گسترده ای که روانشناسان در این زمینه انجام داده اند،علل زیر مشخص شده اند:
۱-استرس و اضطراب: این عرفان ها ادعای کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش آنها را دارند.
۲-بکر بودن: عرفان های کاذب مدعی هستند که می توان خداوند را در شیوه های جدیدی پرستش و عبادت کرد و سریع تر و راحت تر به خدا رسید.
۳-پذیرش بی چون و چرا: برخی افراد به دلایل تربیتی و آموزشی، معمولا توانایی نه گفتن ندارند، به راحتی به پیشنهاد های دیگران جواب مثبت می دهند.
۴-ناتوانی در حل مساله : برخی، در برابر مشکلات راه حل های مناسبی برمی گزینند که ازاین جمله انتخاب راهکارها، شیوه ها و مناسکی است که این عرفان ها معرفی می کنند.
۵-هویت شکل نیافته یا ناقص: هویت شکل نیافته یا ناقص، به ویژه از جنبه معنوی، باعث می شود افراد برای پرکردن این خلا به عرفان های نو ظهور گرایش پیدا کنند تا شاید از آن طریق خود آگاهی خود را بالا ببرند.

آثار تخریبی نحله های انحرافی:
۱- ضدیت با دین (بدعت گذاری در دین)
۲- شهوت طلبی و اغفال زنان و دختران جوان
۳- سود جویی و کسب در آمد از ساده ترین راه (فریب دادن افراد ناآگاه )
۴- شبهه افکنی در آیات و روایات

شیطان پرستی :
متاسفانه اخیراً به واسطه کم رنگ شدن ارزشها و مفاهیم غنی دینی، در برخی جوامع و در پی احساس نا امنی سران یهود از گسترش دامنه تعالیم ناب اسلام محمدی و تلفیق ادیان ابراهیمی و رسیدن جهان به امنیت و آرامش موعود، شیطان پرستی و نمادهای مختلف وابسته به آن، مانند ویروسی جهش یافته و کشنده فراگیر شده است. اگر چه به واسطه لرزشهای والای دین مبین اسلام، دست شیطان بر مومن وارسته، کوتاه و به مدد خداوند نفوذ نشانه های این فرقه پلید در جوامع اسلامی کم رنگ تر است اما یک گروه تحقیقاتی، نسبت به گسترش شیطان پرستی در جامعه ایرانی هشدار داده است.
نمادهای شیطان پرستی
صلیب وارونه، عدد۶۶۶، صلیب شکسته یا چرخ خورشید، چشمی در حال نگاه به همه جا، ضد عدالت (تبر وارونه)، سربز، دست شیطان
ویژگی ها و اعتقادات شیطان پرستی
خود پرستی به جای خدا پرستی، اعتقاد به اصالت ماده، ضد مذهب بودن خصوصاً مذاهبی که اعتقاد به زندگی پس از مرگ دارند، انکار معاد،خون خواری، اعتقاد به استفاده از لذت در حد اعلای آن.

نحوه تبلیغ و عضوگیری
اینترنت، ترویج نمادها، ترویج متالیکا، پارتی های شبانه، انتشار لوح فشرده کاست و پوستر

مقام معظم رهبری در زمینه این فرقه ها می فرمایند: مواظب باشید در دام عنکبوت های دنیا دار دکان دار (وارد )نشوید. الان این روزها از این چیزها زیاد است و دکان دارهایی که به اسم معنویت ادعا می کنند امام دیدیم، فلان دیدیم هیچ واقعیتی هم ندارد. حواستان باشد که اسیر آنها نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.