سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:29 - پنجشنبه 14 اسفند 1393

برای حاج صفی که می خواهد لژیونر باشد

لطفا تجربه کریم انصاری فرد را فراموش نکن!

نکته امیدوار کننده رفتار فوتبالی احسان حاج صفی در این مسئله خلاصه می شود که او بر خلاف خیلی از فوتبالیستهای ایرانی که پول را بر فوتبال ارجح می دانند و به همین دلیل راهی لیگهای نه چندان معتبر حاشیه خلیج همیشه فارس می شوند تا کنون به این پیشنهادات روی خوشی نشان نداده و همچنان هدف اولش حضور در فوتبال اروپا است.

به گزارش اصفهان شرق، بدون شک احسان حاج صفی را باید یکی از باثبات ترین بازیکنان تیم فوتبال سپاهان در طی این چند سال اخیر دانست که به جز مدت حضورش در تیم تراکتورسازی که به خاطر گذراندن خدمت سربازی بود در بقیه زمانها همیشه یک بازیکن خوب و ارزشمند در ترکیب تیم سپاهان بوده است.

حاج صفی در بین بازیکنان سپاهان بیشترین تعداد بازی ملی را هم دارد و هیچ بعید نیست که در صورت ادامه این روند در آینده ای نه چندان دور بتواند با سبقت گرفتن از علی دایی و جواد نکونام رکورددار بیشترین بازی ملی هم بشود که بدون شک افتخاری بزرگ برای این بازیکن خواهد بود.

حاج صفی چه در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و چه در رقابتهای جام ملتهای اسیا در استرالیا از بازیکنان فیکس تیم ملی و کارلوس کی روش هم بود و حتی در مقابل تیم بحرین برای ایران گلزنی کرد و طبیعی است که نامش به عنوان یکی از پرامیدترین بازیکنان ایرانی برای پیوستن به لیگهای خارج از ایران مطرح باشد.

البته نکته امیدوار کننده رفتار فوتبالی احسان حاج صفی در این مسئله خلاصه می شود که او بر خلاف خیلی از فوتبالیستهای ایرانی که پول را بر فوتبال ارجح می دانند و به همین دلیل راهی لیگهای نه چندان معتبر حاشیه خلیج همیشه فارس می شوند تا کنون به این پیشنهادات روی خوشی نشان نداده و همچنان هدف اولش حضور در فوتبال اروپا است.

حاج صفی حتی در ابتدای لیگ امسال و درست در هفته هایی که سپاهان به شدت نیازمند استفاده از همه بازیکنانش بود راهی کشور انگلیس شد تا به عضویت یکی از تیمهای دسته اولی این کشور دربیاید که البته به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد و حاج صفی به ایران بازگشت تا در زمان مناسب باز هم راهی یکی از تیمهای اروپایی شود.

احسان در مصاحبه های اخیر خودش هم به این مسئله اشاره کرده که هدف اولش حضور در فوتبال اروپاست و تلاش می کند تا در صورت فراهم شدن شرایط بعد از پایان لیگ امسال خودش را به یکی از همین لیگهای اروپایی و ترجیحا کشور انگلستان برساند که البته در ظاهر اتفاق بسیار خوب و مثبتی است.

اما حاج صفی در حالی با این امید و آرزو فوتبال بازی می کند که تجربه تلخ و عجیب و غریب کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی ایران در سال گذشته باید به عنوان یک الگو وسرمشق در مسیر کاری احسان حاج صفی قرار گیرد تا منجر به نابودی فوتبال ستاره سرشناس تیم سپاهان نشود.

انصاری فرد که یکی از بازیکنان گرانقیمت و پرسروصدای فوتبال ایران در طی این سالها بود و همیشه در بازار نقل و انتقالات مشتریان زیادی هم داشت تنها به واسطه اینکه خودش را فوتبال اروپا برساند با وساطت جواد نکونام که جایگاه بسیار خوبی در بین هواداران اوساسونا و مدیران این باشگاه داشت راهی تیم اوساسونا اسپانیا شد تا در لیگ دسته اول این کشور فوتبال بازی کند و مثلا حضور در فوتبال اروپا را در کارنامه کاری خودش اضافه کند.

اما این انتقال کارشناسی نشده که فقط برای بالابردن کلاس کاری صورت گرفت نه تنها کمکی به اوساسونا و کریم انصاری فرد نکرد بلکه باعث شد تا طرفین بابت این رفت و آمد ضرر هم بکنند. نه انصاری فر توانست در اسپانیا کمکی به اوساسونا کند و نه این باشگاه کیفیت فنی مهاجم ایرانی را افزایش داد تا امروز همه در انتظار پایان قرار داد انصاری فر و بازگشت احتمالی او به لیگ برتر ایران باشند.امروز همین مسیر هم در مقابل احسان حاج صفی قرار گرفته و اگر او بخواهد فقط و فقط برای اینکه اسمش در فوتبال اروپا ثبت شود به تیمهای ضعیف و درجه سه این قاره بپیوندد نه تنها هیچ تجربه موفقی نخواهد داشت بلکه در آینده ای نه چندان دور مجبور می شود که دست از پا درازتر به لیگ خودمان بازگردد و به همین خاطر باید از حاج صفی انتظار داشت با کمی تفکر بیشتر و آینده نگری مناسب تر تیمی را انتخاب کند که سکوی پرتابی برای او باشد نه عاملی برای سقوط و از بین رفتن استعداد فوتبالی اش.

منبع: صاحب

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.