سرویس: اجتماعی » حوادث 17:12 - چهارشنبه 13 اسفند 1393

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد

استقرار 33 ایستگاه سلامت و امنیت در جاده‌های استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: 33 ایستگاه سلامت و امنیت ایام نوروز در جاده‌های استان اصفهان مستقر می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت ویژه ایستگاه‌های نوروزی امنیت و سلامت در جاده‌های استان، اظهار کرد: طرح ویژه پلیس راه در جاده‌های استان اصفهان برای ایام نوروز از 25 اسفندماه آغاز و تا 16 فروردین‌ماه 94 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد این ایستگاه‌ها توقف رانندگان برای استراحت و رفع خستگی است، افزود: در نوروز سال گذشته با ایجاد ایستگاه‌های امنیت و سلامت در جاده‌های استان شاهد 20 درصد کاهش تصادفات فوتی بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه طرح پایلوت ایستگاه‌های امنیت و سلامت برای نوروز سال گذشته در اصفهان و سپس در سایر استان‌های کشور اجرا شد، تصریح کرد: این طرح امسال نیز در جاده‌های استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 20 ایستگاه سلامت و امنیت در جاده‌های استان مستقر شده بودند، گفت: امسال 33 ایستگاه سلامت و امنیت در جاده‌های استان مستقر می‌شود که در این طرح از ظرفیت محورهای روستایی با مشارکت شرکت‌های تعاونی روستایی اجرایی خواهد شد.

رضایی ادامه داد: پلیس همراه با سازمان راه و شهرسازی و نیز هلال‌احمر، اورژانس، حمل و نقل و پایانه‌ها این پایگاه‌ها را مستقر کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره‌ای به آمار وقوع تصادفات در سال‌ جاری، بیان کرد: تصادفات فوتی در سال‌ جاری به نسبت سال گذشته کاهش محسوسی نداشته است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه مهم‌ترین عامل تصادف در جاده، عامل انسانی است، گفت: استان اصفهان بر سر چهارراه اصلی مواصلاتی کشور قرار گرفته که استان اصفهان حدود 13 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از 40 میلیون تن در سال حمل و نقل بار و 30 هزار مسافر از پایانه‌ها به صورت روزانه جابه‌جا می‌شوند و در راه‌های استان تردد می‌کنند.

وی با بیان اینکه 45 درصد تصادفات جاده‌ای را خستگی و خواب آلودگی تشکیل می‌دهد، افزود: پس از این موارد، سرعت غیرمجاز و سپس سبقت غیرمجاز بیشترین دلیل تصادفات جاده‌ای است که بیشترین این حوادث در شعاع 20 کیلومتری نزدیک شهرها رخ داده است.

رضایی جاده طریق‌الرضا (ع) را از جمله جاده‌های پر حادثه برشمرد و بیان کرد: به مسافران توصیه می‌شود از محور قم – گرمسار که امنیت بیشتری دارد، تردد کنند.

وی با بیان اینکه جاده‌های استان اصفهان هنوز مجهز به دوربین ثبت تخلفات نشده است، تاکید کرد: مسیر کوتاهی از جاده شیراز مجهز به دوربین ثبت پایش تخلفات شده که امید می‌رود در سال آینده محورهای شمال و شمال شرق و محور جنوب استان که به سمت شیراز منتهی می‌شود به سیستم پایش تصویری مجهز شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه 50 درصد از حوادث رانندگی را از ساعت دو بعد از ظهر تا 6 عصر دانست و افزود: کمترین تصادفات در مدت زمان صبح تا ظهر رخ می‌دهد.

وی محور آزادراه امیر کبیر و محور دامنه شهر فریدن را یکی از حادثه‌خیزترین جاده‌های استان دانست و گفت: در سال جاری 60 نفر در آزادراه امیر کبیر به دلیل تصادف جان باختند.

رضایی ادامه داد: در محور آزاد راه امیر کبیر بیشترین مورد واژگونی خودرو و سرعت غیر مجاز و در محور دامنه شاخ به شاخ خودرو و سبقت غیر مجاز گزارش شده است.

وی تأکید کرد: جاده خور و نیز علویجه نیز در سال جاری منجر به تصادفات بسیاری شده که حوادث شاخ به شاخ خودروها در قسمتی از مسیر این جاده منجر به تصادفات می‌شود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان، از جدی گرفتن اجرای طرح استفاده از کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو خبر داد و بیان کرد: از رانندگان درخواست داریم نسبت به سرنشینان عقب به ویژه کودکان با حساسیت بیشتری برخورد کنند.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.