سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 17:26 - چهارشنبه 13 اسفند 1393

نماینده صادرکنندگان محصولات کشاورزی اصفهان:

امنیت غذایی کشور وابسته به بخش اقتصاد و کشاورزی است

نماینده تشکل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: امنیت غذایی کشور وابسته به بخش کشاورزی و دست تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که اگر به آن توجه نشود، خطر جدی به همراه دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ وحید دزفولی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مورد نقش نخبگان کشاورزی و حضور آنها در اتاق بازرگانی اظهار کرد: در قانون کسب و کار جدید سه کرسی برای کشاورزی پیش‌بینی شده و این در حالی است که برخی افراد فعال در عرصه اقتصادی به بخش کشاورزی نیز وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای در این دوره به بخش کشاورزی شده است، افزود: البته حوزه اقتصادی پنج کرسی بزرگ، میزان دارایی متراکم‌تری در بخش صنعت، معدن و بازرگانی و نیز چهره‌های شاخص در این حوزه دارد.

نماینده تشکل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از افراد قصد ورود به حوزه اقتصادی را دارند اما باید به دیده خدمت به جایگاه اقتصادی نگاه کرد.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار زیاد است اما نقاط ضعف فراوانی نیز وجود دارد و این در حالی است که جمعیت 70 میلیونی کشور از محصولات باغی و کشاورزی استفاده می‌کنند.

دزفولی به نقش و اهمیت جایگاه اقتصاد و کشاورزی اشاره کرد و گفت: سالانه 105 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور اعم از باغی و زراعی تولید می‌شود که اگر این رقم محصول تولیدی را به طور میانگین برای هر فرد در نظر بگیریم به طور متوسط نسبت به جمعیت کشور 3.5 کیلوگرم برای هر نفر می‌شود.

وی ادامه داد: تولیدات محصول کشاورزی در کشور زیاد است اما از سال گذشته مشکلاتی در حوزه دامی نیز وجود داشته که تولیدکنندگان دام تولید را ادامه دادند اما در بخش حمایتی و نیز مالی دچار مشکل هستند.

نماینده تشکل اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل اتاق بارزگانی مشاور به سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه به عنوان بازوی مشاوره در کسب و کار است.

وی در پایان اضافه کرد: در بخش کشاورزی باید از روش‌های دانش‌بنیان استفاده کرد، چراکه امنیت غذایی مردم، دست تولیدکنندگان بخش کشاورزی است که اگر به آن توجه نشود خطر جدی به همراه دارد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.