سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - سه شنبه 12 اسفند 1393

اتاق بازرگانی باید جوانان را به سمت کارآفرینی سوق دهد

رئیس کمیته جوانان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت:‌ اتاق بازرگانی باید شرایطی را فراهم کند که جوانان را به سمت کارآفرینی سوق دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛امیر کشانی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تاسیس اتاق بازرگانی جوانان است.

وی ادامه داد: کمیته جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با رویکرد حمایت از صنعت‌گران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان جوان استان اصفهان تشکیل شده و در زمینه‌های مختلف به حمایت و مشاوره جوانان می‌پردازد.

رئیس کمیته جوانان اتاق بازرگانی استان اصفهان بیان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان سال‌ها از تاسیس این اتاق برای جوانان این کشور‌ها می‌گذرد، مثلاً در کشور آمریکا 60 سال و در کشور عربستان 20 سال از تاسیس اتاق بازرگانی جوانان می‌گذرد.

وی اضافه کرد: کار این اتاق‌ها تسهیل در آغاز و رونق کسب و کار است، به همین جهت قوانینی در این کشورها تصویب می‌شود که بنا بر آن چنانچه شرکتی از مدیر جوان و با سن کمتر از 40 سال استفاده کند به آن شرکت تخفیف مالیاتی تعلق می‌گیرد یا تصویب قانون برای شرکت‌هایی که جوانان در این کشورها تاسیس می‌کنند با روش‌های آسا‌ن‌تری از تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند.

کشانی بیان کرد: دلیل این امر تشویق جوانان در ورود به فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی است و به دلیل اینکه جوان نمی‌تواند به روش‌های معمول تسهیلات بگیرد و در واقع شرکت‌های کوچک را با وجود جوانان کم سن تقویت می‌کنند تا این شرکت‌ها برای 20 سال آینده رونق گیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در اتاق بازرگانی اصفهان چنین تسهیلاتی برای جوانان به وجود آمده است، اظهار کرد: در ایران چنین تسهیلاتی هنوز تاسیس نشده اما کمیته جوانان اتاق بازرگانى، صنایع و معادن اصفهان پیشنهاداتی در این زمینه دارد زیرا یکی از راه‌های توسعه کشور بها دادن به جوانان است که جوانان به دلیل آینده‌نگری و بازدهی بیشتری که دارند می‌توانند با انگیزه‌تر عمل کنند.

رئیس کمیته جوانان اتاق بازرگانی استان اصفهان یادآور شد: انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان را در پیش داریم و 40 درصد از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان را جوانان خلاق و با انگیزه تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.