اصفهان شرق

صعود به لیگ برتر پیشکش؛مراقب سقوط تیم باشید!

کدخبر: 55422
1393/12/12 در ساعت 08:46

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز ، در حالیکه فوتبال اصفهان دو تیم خوب و قابل احترام در لیگ برتر فوتبال ایران دارد شرایط در لیگ دسته اول برای نماینده فوتبال اصفهان اصلا خوب نیست و گیتی پسند هنوز در نیم فصل دوم لیگ بردی را در کارنامه خودش ثبت نکرده است.این تیم بعد از یکسال حضور در رقابتهای لیگ دسته اول که به نوعی آزمایش ثبات کاری هم بود نتایج قابل قبولی را با ساموئل دارابینیان سرمربی سابق تیم ذوب آهن بدست آورد و با اختلاف کمی شانس صعود به مرحله پلی اف را از دست داد.

اما در حالیکه پیش بینی می شد این باشگاه با حفظ نفرات قبلی و کادر فنی خودش شرایط را برای صعود به لیگ برتر فراهم کند علی طاهری مدیرعامل این باشگاه با ساموئل قطع همکاری کرد و اختیار تیمش را به دست واهیک طروسیان دستیار دارابینیان سپرد. به هر صورت شرایط رقابت در لیگ دسته اول بسیار متفاوت با لیگ برتر است و حتی در رسانه ها به خاطر اتفاقات عجیبی که در این لیگ می افتد به آن لقب “شهر هرت” را داده اند و طبیعی است که در این شهر بی قانون تنها مربیانی موفق می شوند که ابزار لازم برای گذر از این مرحله را داشته باشند.

در لیست مربیانی که سابقه صعود به لیگ برتر را داشته اند نام فرهاد کاظمی و اکیر میثاقیان در راس همه مربیان به چشم می خورد و این به خوبی نشان می دهد که شرایط برای بازی در لیگ دسته اول به این راحتی ها هم نیست.

به هر حال گیتی پسند با جذب چند بازیکن لیگ برتری که سرشناس ترین آنها محمد صلصالی بازیکن سالهای گذشته ذوب آهن بود پا به لیگ دسته اول گذاشت اما کیفیت نتیجه گیری این تیم در طی شش هفته ابتدایی نیم فصل نشان داد که این گیتی پسند برای صعود به لیگ برتر بسته نشده و همین که بتواند در بین پنج تیم ابتدایی جدول لیگ بماند خودش کار بزرگی خواهد بود.

به هر صورت گیتی پسند با هدایت واهیک طروسیان نیم فصل اول را کج دار و مریز به پایان برد تا چشم امید به بازیهای نیم فصل دوم داشته باشد اما شرایط در دور برگشت بسیار بدتر از دور رفت شد و این بار نماینده فوتبال اصفهان به جز باخت و تساوی چیزی به کارنامه خودش اضافه نکرده است. ن

گاهی به لیست بازیکنان این تیم و مقایسه آنها با بقیه تیمهای لیگ برتری نشان می دهد که اکثر بازیکنان گیتی پسند تجربه حضور در بازی های لیگ برتر را داشته اند و کسب این نتایج ضعیف و دور از انتظار به هیچ عنوان در شان و شخصیت این تیم نیست.

مدیرعامل این باشگاه در آخرین اقدام خودش برای بهبود شرایط باشگاه منصور ابراهیم زاده را هم به عنوان مشاور فنی خودش انتخاب کرده تا با استفاده از تجربه و عرق ملی ابراهیم زاده نسبت به فوتبال اصفهان تیمش را از این شرایط نجات دهد اما به نظر می رسد که سرمربی سابق ذوب آهن هم از سر دلسوزی در اولین مصاحبه اش امید را به اردوی این تیم آورده و گفته که گیتی پسند حتی در این شرایط هم شانس صعود به رقابتهای لیگ برتر را دارد.

اما هنوز مصاحبه منصور ابرهیم زاده خشک نشده که گیتی پسندی ها در خانه نفت و گاز گچساران که یک تیم معمولی و ضعیف در لیگ دسته اول است با انجام یک بازی ضعیف به این تیم باختند تا شرایط برای گیتی پسند سخت تر از گذشته شود و منصور ابراهیم زاده هم به این نکته برسد که این تیم مشکلاتش آنقدر زیاد هست که فعلا شانسی برای صعود به لیگ برتر نداشته باشد.

گیتی پسندی ها در صورت ادامه این روند در طی هفته های آینده حتی احتمال سقوط به لیگ دسته دوم را هم تجربه خواهند کرد و این می تواند یک نمره منفی در کارنامه مدیریتی باشگاه گیتی پسند باشد. در هر صورت باید امیدوار بود که تجربه منصور ابراهیم زاده در طی هفته های آینده به کار این تیم بیاید و گیتی پسندی که روزی قرار بود سهمیه لیگ برتر را هم بدست آورد این بار لااقل خودش را بین قعرنشینان جدول لیگ دسته اول جدا کند.