سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 11:40 - چهارشنبه 12 اسفند 1366

یادشان گرامی و راهشان پررهرو؛

12اسفند روزحماسه و ایثار شهر ورزنه/ خانواده شهدا را تنها نگذاریم

در طول تاریخ شهر ورزنه، 12اسفندماه سال 1365 روزی به یادماندنی است که مردم ورزنه 7 تن از جوانان خود را که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت را فرا گرفته بودند را بروی دستان خود تشییع نمودند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه اصفهان شرق: مقام معظم رهبری می فرمایند:خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته است و آنها بودند كه به قیمت خون خود، آبروی اسلام، قرآن پیامبر و استقلال مملكت را حفظ كردند و حركتی كه آنها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی نظیر بوده است.
یکی از این بی نظیرها در طول تاریخ شهر ورزنه 12اسفندماه سال 1365می باشد که درآن زمان جمعیتی بالغ بر8000هزار نفر داشت ،7تن ازجوانان خود را که در مکتب علوی درس ایثار، گذشت، شهامت و شهادت را فرا گرفته بودندرا بروی دستان خودت شییع نمودند و این روز در ذهنمان همیشه زنده است و هرساله در سالگرد این حماسه و ایثار، گرامی می داریم یاد همه شهدای این مرزوبوم را و همانگونه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: تكریم شهیدان به آن است كه این ملت هرگز در برابر سلطه گران مستكبر سرخم نكنندو یاد شهیدان باید همیشه در فضای جامعه زنده باشد.باید تکریم کنیم و نگذاریم یادشان و راهشان ازذهن هاپاک شود و آنچه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه اول ماست.
بر این اساس گفتگویی با حسن کاظمی زاده یکی از مسئولان ذیربط در این برنامه تدارک دیدیم که به سمع و نظر شما می رسانیم.
اصفهان شرق: روز حماسه و ایثار و نام گذاری این روز را شرح دهید؟
شهر ورزنه درعملیات کربلای 5در منطقه عملیاتی شلمچه که در سال1365انجام گرفت14شهید تقدیم این انقلاب اسلامی نمود که یکی ازاین شهدا (علی بوجاری)بعد از تحمل چند سال درد و رنج جانبازی به دوستان شهیدش پیوست که فقط در روز12اسفندهفت تن از این عزیزان به نام های (محمود شاهمیری ، احمدحبیب الهی ، رضاعلی حیدری، حسین حیدری خرم آبادی ، حسن تقیان، محمود خلیلی و عباس خدمتکاری) بر روی دوش مردم ولایتمدارشهرمان تشییع شدند و در کنار همرزمانشان به خاک سپرده شدند.
البته بعداز گذشت دو روز از تشییع این شهدا باز هم شهیدی گلگون کفن شهید(غضنفر بنویدی )به خیل شهدا پیوست که درسال 1365دریک هفته 8شهید در شهر شهیدان ورزنه تشییع شدند.
اصفهان شرق: نگاه شما به این روز با چه واژه ای همخوانی دارد؟
این از افتخارات مردم شهر ورزنه است که با تقدیم 103شهید در زمره شهرهایی قرارگرفته که باخون پیمان حمایت از انقلاب و ارزش های نظام مقدس اسلامی ایران و تبیعیت از اوامر ولی فقیه را بسته است.
اصفهان شرق: تشییع شهدای گمنام در ورزنه نمود دیگری بر ولایت مداری و شهادت طلبی مردم این شهر است، شما به عنوان شهروند ورزنه ای قدوم شهدای گمنام به شهر را چگونه می بینید؟
امسال در11آبان ماه مصادف با هشتم محرم دو شهید گمنام که بعد از31سال به وطن بازگشته بودند با استقبال بسیارگرم مردم شهر و تشییعی چشمگیر و کم نظیر، شهر ورزنه را بار دیگر با عطر بوی غربت شهیدان آشنا کرد و مردم خون گرم با آغوشی باز این عزیزان را تا بوستان شهدای گمنام مشایعت و بخاک سپردند این فرهنگ شهید پروری با گوشت و خون و استخوان این مردم عجین شده است.
اصفهان شرق: صحبت شما به خانواده های چشم به راه فرزندان شهید ورزنه ای چیست؟
مردم شهر ورزنه در عملیات های مختلف حضور چشمگیری داشتند و شهدای بسیار زیادی را تقدیم نموده اندکه هنوز5 تن از این شهدا مفقودالاثر می باشند و چشم پدران و مادران این عزیزان هنوز بعداز30سال به در خانه است که عزیزشان برگردد.
ورزنه به دارالشهدا معروف شده است و از مسئولین محترم هم می خواهیم که با نصب تابلو درورودی های شهر، این شهر را به واسطه شهدای عزیزش به میهمانان بشناسانند و در اینجا وقت را مغتنم می شماریم و از اعضای محترم شورای اسلامی و شهردارمحترم شهر ورزنه بخاطر نصب تمثال شهدا در ورودی شهر و همچنین از اداره آموزش و پرورش که در تدارک نصب تمثال شهدای دانش آموز در ورودی این اداره می باشد تشکر می کنیم که با این کار خداپسندانه دل همه خانواده های معظم شهدا را شاد نمودند.
اصفهان شرق: سخن شما با مسئولان در رابطه با پاس داشت خانواده شهدا چیست؟
خانواده های محترم شهدا اکثرا از افراد متوسط جامعه می باشند که هیچ توقعی ازهیچ کسی ندارند گاهی از مواقع که توفیق پیدا می کنیم به دیدار این عزیزان برویم از روحیه بسیار بالا و شاد آنها غبطه می خوریم و یاد سخن حضرت امام(ره)که می فرموند:خانواده های معظم شهداچشم و چراغ این ملتند و واقعا هم همین طوراست و ما باید با تمام توانمان از این چشم و چراغ ها استفاده کنیم و درس بگیریم تا در زندگی موفق باشیم.
اصفهان شرق: سخن پایانی خود را در رابطه با گرامی داشت 12 اسفند در ورزنه را بیان کنید؟
امسال 12اسفند ماه مصادف شده است با ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت 75روز بعد از رحلت پدر بزرگوارشان و همچنین روز بزرگداشت شهدای گمنام ، که در روز13اسفند ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداری و سوگورای به همین مناسبت و همچنین گرامی داشت 103شهیدشهر ورزنه و2شهید گمنام در کنار مرقد مطهر شهدای گمنام شهر ورزنه ساعت2بعد از ظهر با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور شهر ورزنه برگزار خواهد شد.

11111

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.