سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 19:12 - دوشنبه 11 اسفند 1393

اخوان نسب مطرح کرد:

محصولات کشاورزی ایران به نام دیگر کشورها صادر می شود

رئیس کمیسیون بانوان اتاق ایران گفت: برخی محصولات کشاورزی ما مانند زعفران رتبه نخست دنیا را دارد اما برخی کشورهای دنیا با خرید محصولات ما آنها را با نام خودشان به دیگر کشورها صادر می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ زهرا اخوان نسب  در نشست هم اندیشی مجمع تشکل ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: چهارسال پیش به عنوان نخستین بانو پس از ۷۹ سال گذر از عمر اتاق بازرگانی اصفهان در این اتاق حضور یافتم.

وی با بیان اینکه استراتژی و اهداف اتاق تبیین شده است، افزود: امیدواریم در اتاق آینده با نگاهی به سیاست های کلان کشور با رعایت اخلاق و چارچوبهای ارزشی خودمان حرکت و هدف ما این است که در اتاق آینده به دور از حاشیه دست و پاگیر اتاق گذشته جهت خدمت به اعضای اتاق حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی بازوی مشورتی سه قوه محسوب می شود، تاکید کرد: از جمله اهداف ما در دوره آتی تعیین اولویت های اقتصادی کشور و همگرایی و وحدت گرایی میان فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی است.

تقویت بخش بازرگانی در اتاق موجب موفقیت در بازارهای جهانی خواهد شد

وی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی مشکلات عدیده داریم، ادامه داد: برخی محصولات کشاورزی ما مانند زعفران رتبه نخست دنیا را دارد اما اکنون حاصل دسترنج کشاورزان ما به اسم کشورهای دیگر تمام می شود و این امر به دلیل محدودیت ارتباطی ما با دنیا است.

اخوان تاکید کرد: تقویت بخش کشاورزی در اتاق بازرگانی موجب موفقیت این بخش در بازارهای جهانی نیز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سطح کلان کشوری یکی از اهداف ما باید به نوعی باید در بخش خصوصی تعریف شود و این نکته نیز حایز اهمیت است که بلوغ بخش خصوصی در گرو خرد جمعی است.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.