سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 13:02 - دوشنبه 11 اسفند 1393

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان:

۴۰ درصد آب تحویلی به کشاورزان شرق در مسیر هدر می‌رود/اعتراض کشاورزان نسبت به نحوه آب تحویلی به آنها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد آب تحویلی به کشاورزان در مسیر به هدر می رود، گفت: اگر میزان آب تحویلی به کشاورزان شرق را در محل سد زاینده رود محاسبه کنند درصد قابل توجهی از کشت به ثمر نخواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسفندیار امینی با اشاره به اینکه به دلیل تشنه بودن کشت، تقاضا کردیم آب زودتر از موعد مقرر باز شود، اظهار داشت: دور روز پیش آب زاینده رود وارد شبکه های آبیاری شده اما هنوز به طور کامل تثبیت و تنظیم نشده است.
وی تاکید کرد: امیدواریم در مدت بیست روزه حجم آب به گونه ای باشد که در کشت پاییزه یک دوره آبیاری شود و برای ادامه آن منتظر تصمیمات جدید مسئولان خواهیم بود.
وی ابراز امیدواری کرد بعد از بیستم اسفند ماه حجم بارش ها و آب به گونه ای باشد که جریان آب تداوم یابد.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان همچنین به اعتراض کشاورزان نسبت به نحوه تحویل آب به آنها اشاره کرد و گفت: در تقسیم آب سالانه برای تمام بخش های مصرف از جمله یزد، شرب، صنعت و حتی برای چهارمحالی ها میزان تخصیص آب در محل مصرف محاسبه می شود در حالی که برای کشاورزان شرق و غرب این میزان در محل سد زاینده رود محاسبه می شود.
وی افزود: در سال جاری ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب در محل سد زاینده رود به کشت پاییزه کشاورزان اصفهانی تخصیص یافت که حداقل ۴۰ درصد آب در مسیر پرت می شود که این موجب اعتراض کشاورزان شده است.
امینی ادامه داد: آبی که برای کشت پاییزه کشاورزان شرق و غرب اصفهان جاری شده به گفته مسئولان تا رسیدن به شبکه های آبیاری پرت شده است.
وی بیان داشت: اگر آب تحویلی به کشاورزان همانند سایر بخش ها در محل مصرف محاسبه شود می توان امیدوار بود آب بسته نشود و کشت پاییزه از خسارت نجات یابد.
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با بیان اینکه با این میزان آب تحویلی نزدیک به ۴۰ درصد زمین های کشاورزان شرق اصفهان زیر کشت رفت، تاکید کرد: اگر بخواهند میزان آب تحویلی به کشاورزان شرق را در محل سد زاینده رود محاسبه کنند درصد قابل توجهی از کشت به ثمر نخواهد رسید.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.