سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:07 - دوشنبه 11 اسفند 1393

شهردار اصفهان خبر داد

راه‌اندازی 3 خط برای اتوبوس‌های تندرو در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: راه‌اندازی سه خط BRT در راستای توسعه حمل و نقل عمومی از برنامه‌های شهرداری در سال آتی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ترافیکی و تفریحی منطقه پنج با اشاره به اینکه شهرداری با اجرای پروژه‌های مختلف در سطح شهر با هدف خدمت به مردم فعالیت می‌کند، اظهار کرد: ما وظیفه داریم که به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته پنج افتتاحیه در سطح شهر اصفهان برگزار شده است، اضافه کرد: شهرداری با افتتاح این پروژه‌ها به دنبال این است که امیدی را در دل‌های مردم زنده کند.

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح پروژه‌های مهم عمرانی، خدماتی، تفریحی و ترافیکی در سطح شهر تصریح کرد: طی دو ماه گذشته در مجموع افتتاح و بهره‌برداری از 350 میلیارد تومان پروژه در شهر اصفهان صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها در دوران رکود اقتصادی و مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه صورت گرفته است، ادامه داد: با وجود اینکه با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم اما خدمت‌رسانی به مردم در سطح شهر در حال انجام است و نباید وقفه‌ای در راستای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اقدامات خوبی در کوه صفه اصفهان انجام شده است، تاکید کرد: کوه صفه به عنوان نگین شهر اصفهان تلقی می‌شود و گردشگران خارجی و داخلی از این کوه بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کوه نخودی و کوه صفه در اصفهان در حال ساماندهی هستند و ما با ساماندهی این دو مجموعه در راستای توسعه گردشگری در اصفهان هستیم، افزود: پروژه تله‌سیژ نیز در ناژوان در حال اجرا است و مقرر شده است که تله‌سیژ در فاز‌های دیگر به سمت کوه آتشگاه و کوه قائمیه توسعه پیدا کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته 10 کیلومتر از مسیر پروژه قطار شهری اصفهان ریل‌گذاری شده است اما ما از 6 سال گذشته تاکنون منتظر واگن‌ برای این پروژه هستیم، گفت: سه رام واگن از سوی شرکت مادر تخصصی برای سه شهر اصفهان، تبریز و شیراز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری با بودجه‌های خود نسبت به خرید سه رام واگن اقدام کرده است، اظهار کرد: اواخر فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه سال آتی این واگن‌ها به اصفهان تحویل داده می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه ما با استفاده از این سه رام و یک رام واگنی که از سوی شرکت مادر تخصصی به ما تحویل داده شده است، می‌توانیم فاز نخست خط یک متروی اصفهان را راه‌اندازی کنیم، ادامه داد: همچنین قراردادی برای خرید 135 واگن با شرکت پلور سبز منعقد کرده‌ایم و شهرداری برای راه‌اندازی متروی اصفهان در انتظار واگن است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی در سطح شهر تصریح کرد: راه‌اندازی سه خط BRT در راستای توسعه حمل و نقل عمومی از برنامه‌های شهرداری در سال آتی است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه همچنین در سال آتی 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان افزوده می‌شود، اضافه کرد: احداث و راه‌اندازی میدان شورا نیز یکی از پروژه‌های مهم در اصفهان است که به صورت مشارکتی توسط شهرداری منطقه پنج و شش صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.