سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:25 - یکشنبه 10 اسفند 1393

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان اصفهان:

پرداخت وام های بانکی کمر کشاورزان شرق اصفهان را خم می کند

دبیر اجرایی خانه کشاورز استان اصفهان گفت: زلزله ای خاموش در شرق اصفهان رخ داده است که همه باید در جهت حل مشکلات این منطقه بسیج شوند.

به گزارش اصفهان شرق: محمد صادقی با اشاره به تلاش کشور در جهت دستیابی به تولید، اظهار کرد: مسئولان قبل از اینکه به فکر خودشان و تلاش برای دستیابی به سود شخصی ر اساس فروش کالا و خدمات باشند بهتر است با شناخت کامل مناطق به تولید مورد نظر در بهبود کشور بپردازند و روند تولیدی صحیحی را انجام دهند.
دبیر اجرایی خانه کشاورز استان اصفهان تصریح کرد: تعاونی ها را به خیریه مبدل نکنیم بلکه باید با سهیم کردن کشاورزان در این مراکز آنها را سهیم تولیداتشان کنیم و سود حاصل فروش محصول را به آنها واگزار کنیم.
وی با اشاره به حمایت از تولید کنندگان در ایران و دیگر کشورهای جاهان گفت: برخی کشورها وقتی مالیات از افراد می گیرند زمانی که تولید کننده دچار ورشکستگی می شود از مالیات دریافتی به او می دهند تا از چرخه خارج نشود ولی متاسفانه در کشور ما گاها کشاورزان به دلیل روند تولید مجبور به فروش محصولات به نرخ روز هستند تا کالای خود را به فروش برسانند و در اینجا گاهی توجه به کیفیت ها از دست می رود.
صادقی با توجه به به ناتوانی برخی کشاورزان در بازپرداخت وام های کشاورزی خاطرنشان کرد: زلزله خاموش دامنگیر خانواده های شرق اصفهان شده است و همه مسئولان باید بسیج شوند و به داد مردم برسند ولی متاسفانه با وجود خشکسالی های پی در پی می بینیم که کشاورز هنوز در فکر بازپرداخت وام سالهای قبل است و با عدم کشت، منبع درامدی برای پرداخت اصل وام ندارد و در این راستا می بایست کارشناسان خبره ریشه یابی کنند که چرا کشاورز توانمند سالها قبل امروز به این قسمت از زندگی سخت خود رسیده است.
وی از مدیران خواست تا چشم خود را بر حقایق نپوشانند و اذعان کرد: مدیران باید با جسارت در صدد راه حلی برای کاهش مشکلات مردم باشند نه اینکه با وجود سختی های روزمره مردم مظلوم شرق اصفهان، حتی نماینده ای در سفر رییس جمهور به شرق نیامد تا زلزله رخ داده شده در این سرزمین را ببیند.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “پرداخت وام های بانکی کمر کشاورزان شرق اصفهان را خم می کند”

  1. یوسفیان ورزنه گفت:

    سلام اصفهان شرق عزیز
    پرداخت وام های بانکی کمر کشاورز رو خم نمیکنه… بلکه
    بازپرداخت وام های بانکی کمر کشاورز رو خم میکنه….

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.