سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 11:38 - یکشنبه 10 اسفند 1393

امیرحسین محسنی اژه ای:

مرغ همسایه همیشه غاز نیست/ گردشگری شرق اصفهان را دریابید

آیا جایی برای گذراندن ” تفریحات سالم ” مانند آنتالیای ترکیه در کشور عزیزمان پیدا نمی شود؟

اصفهان شرق/ امیر حسین محسنی اژه ای

امسال نوبهار شروعش به ماتم است
زیراکه قلب عالم امکان پر از غم است
باید که پاس حرمت زهرا نگاه داشت
سالی که فاطمیه و نوروز توام است…

کم کم به ایام عید نوروز نزدیک می شویم روزهایی که آمیخته است با فریاد غربت و مظلومیت حضرت علی(ع) و فاطمه(س)؛ بهار امسال، اشک ها و لبخندها در هم آمیخته اند. پس بر همه ی شیعیان و محبان ائمه معصومین (سلام الله علیهم) واجب است که حرمت این ایام را نگه دارند و همانطور که رهبر گرانقدر انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) در پیام نوروزی سال 1393 فرمودند: “امسال فرا رسیدن سال نو مصادف است با دو فاطمیّه و مراسم یادبود شهادت بانوی بزرگ جهان اسلام صدّیقه ی کبری(سلام الله علیها).

*******
این تقارن موجب می شود که ملّت ما انشاءالله بتوانند از برکات انوار فاطمی بهره ببرند و خود را در شعاع تعالیم آن بزرگوار قرار بدهند و خود را منوّر کنند به انوار هدایت الهی که به وسیله ی فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) و خاندان پیغمبر به همه ی مردم عالم اهدا شده است.
امسال را حضرت آقا سال ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ” نامیدند ؛ یعنی اگر می خواهیم کشور عزیزمان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار بگیرد باید بنیه ی اقتصادی و فرهنگی خود را قوی کنیم که لازمه ی آن خودباوری، اتکا به نیروی سرزنده و فعال جوانان کشور و استفاده از ظرفیتها و محصولات داخلی و چشم ندوختن به دست دشمن است.
رهبر انقلاب در یک سال و نیم گذشته 21 بار توجه به ظرفیت‌های درونی کشور و استعدادهای ملت ایران را مورد تأکید قرار داده‌اند و در دیدار مردم قم فرمودند: ” دولتى‌ها هم بدانند که آنچه می تواند آنها را بر انجام وظیفه‌ى خودشان قادر کند تکیه بر نیروى داخلى است؛ تکیه بر نیروى مردم است. من بارها این را عرض کردم در جلسات عمومى و همچنین در جلسات خصوصى با مسئولین دولتى، نگاهشان به دست بیگانه نباشد. ”

*******

این روزها که دشمن بر علیه ملت مان جنگ اقتصادی شدید به راه انداخته تا ایران همیشه سر بلند را به زانو در آورد تکیه و تاکید رهبر عزیز انقلاب بر اقتصاد مقاومتی است. اقتصادی که به رفاه و بهبود زندگی عموم مردم و بویژه طبقات ضعیف منجر خواهد شد.
لازمه ی اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی عزم و همت جدی قوای سه گانه و مسئولان نه در شعار بلکه در عمل و رفع موانع حضور فعالان و مردم در عرصه اقتصادی است.
یکی از زمینه های پیشرفت اقتصادی و فرهنگی بحث گردشگری و ایجاد مناطق توریستی است که متاسفانه دولتها و رسانه های ما در این زمینه بسیار ضعیف و بی برنامه عمل کرده اند. که نمونه آخر آن بمناسبت دهه فجر اعطای وام یک دستگاه دولتی طی بخشنامه ای به کارمندان خود برای سفر به آنتالیای ترکیه( منطقه ای فساد انگیز ) است.

سوال اینست:
آیا تمام مشکلات مردم و قشر زحمتکش کارمند حل شده است که تنها دغدغه ی آنها سفر به خارج از کشور است ؟
آیا جایی برای گذراندن ” تفریحات سالم ” مانند آنتالیای ترکیه در کشور عزیزمان پیدا نمی شود؟
مسئولین و مردم باید ” غاز بودن مرغ همسایه ” را از ذهن خود بیرون کنند .!
سرزمین چندین هزار ساله ایران با دارا بودن ابنیه ها ی تاریخی فراوان، آب وهوای چهار فصل و مردم مهربان مهمان نواز بهترین مکان برای گردشگری می باشد.
در طول سال یکی از مناطق مناسب برای سفر شرق اصفهان می باشد. شهرها و روستاههای این منطقه با داشتن آثار باستانی، بقاع متبرکه، امامزادگان و مناطق طبیعی و بکر مکانی مناسب برای گذراندن روزهای تعطیل برای خانواده ها و گردشگران می باشد.
شهر اژیه (ژی) از توابع شهرستان اصفهان واقع در بخش جلگه در فاصله 75 کیلومتری شرق اصفهان بر سر چهار راه ارتباطی مراکز بخش و نقاط شهری، روستائی شرق اصفهان واقع شده است و از همین لحاظ رفت و آمد از سایر نقاط به این شهر بسیار سهل و آسان صورت می گیرد.
شهر اژیه  از قدیم الایام همواره علما و بزرگانی در دامن خود پرورانده که به تبلیغ دین پرداخته اند به همین دلیل مردم این شهر از فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی برخوردارند.

پس بیاییم و دست در دست هم گردشگری شرق اصفهان را رونق دهیم تا بتوان این صنعت را جایگزین اشتغال آبی کرد.

 

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مرغ همسایه همیشه غاز نیست/ گردشگری شرق اصفهان را دریابید”

  1. ورزنه ای گفت:

    سلمان فرزند یک زمین‌دار ایرانی اهل جی نزدیک اصفهان بود.هرچند دربارهٔ زادگاه وی اختلاف نظر است و در این باره از شهرهایی چون اصفهان.دشت ارژن استان فارس و رامهرمز خوزستان به عنوان زادگاه سلمان فارسی یاد شده‌است. برخی از محققان او را از خاندانی مزدکی می‌دانند و برخی معتقدند از طبقه برگزیدگان جامعه مانوی بوده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.