اصفهان شرق

چند شغله ها جای خود را به جوانان بیکار بدهند

کدخبر: 55193
1393/12/09 در ساعت 16:30

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از صاحب نیوز، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز با اشاره به اینکه امروز از گوشه و کنار شهر و در مصاحبه هایی که مسئولان انجام می دهند آمار ۱۱ میلیون جوان مجرد وجچود دارد که برنامه ریزی برای مدیریت آینده این تعداد نیاز به مدیریت مناسب دارد.

احمد شریعتی با طرح این سوال که این برنامه ریزی از کجا باید شروع شود گفت: وقتی بازهم در آمارها اعلام می شود که بیش از ۶۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب بازار کار نمی شوند با وجود عشق و علاقه جوانان به تحصیل این موضوع یک نقطه ضعف به حساب می آید که باعث می شود این گروه به عنوان سرمایه های بزرگ جامعه از بسیاری امور دلسرد شوند.

وی با تاکید بر این مسئله که در سفر اخیر ریاست جمهوری به قم اولین تاکید مراجع تقلید بر ازدواج جوانان و فراهم کردن شرایط زندگی برای آنان بود افزود: ارایه تسهیلات و معیشت مردم از پیش زمینه ها برای سرعت گرفتن ازدواج جوانان است که بر آن تاکید شده است.

وی از سختی معیشت مردم گفته و یاد آور شد: در ایام پایان سال همه در فکر تامین مایحتاج برای استقبال از سال جدید هستند اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم بازار  رونق مناسبی ندارد و این موضوع می طلبد که دولت بیش از پیش به فکر معیشت مردم و قدرت خرید آنان باشد اما متاسفانه در حال حاضر روز به روز بر قیمت ها افزوده می شود و مردم توان خرید ندارند.

به گفته وی،قیمت اجناس آنچنان فشاری بر مردم ایجاد کرده که بیماری های متعدد روحی و روانی و همچنین فشار روانی بر مردم تحمیل می شود و تعیین خط فقر از سالهای گذشته تا کنون باعث شده تا مکردم هر سال نگران تر از سال قبل باشند.

شریعتی یادآور شد: ثابت ماندن نرخ یارانه ها از یک سو و افزایش مداوم قیمت حامل های انرژی و نان از سوی دیگر باعث شده تا مردم هیچ نفعی از این یارانه های واریزی هر ماه نبرند و علاوه بر آن مشکلات مردم شدید تر و حاد تر می شود.

وی همچنین از فرار مالیاتی ۵۰ درصد از افرادی که باید مالیات بپردازند به عنوان یک آسیب یاد کرد و اظهار داشت: در کشور ما متاسفانه نیمی از افرادی که باید مالیات پرداخت نمی کنند و شماری که مالیات را پرداخت می کنند به دلیل وابسته بودن به سیستم اداری است که اجبار به پرداخت مالیات می شوند که این ظلم و بی عدالتی در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید باید فکری برای اشتغال جوانان بکند و تدابیری را اتخاذ نماید که از تعداد چند شغله ها در جامعه کاسته شود و همینطور از جذب مجدد بازنشستگان حتی در شرکت ها و مراکز خصوصی جلوگیری شود تا فتح بابی برای اشتغال جوانان باشد.

وی خاطر نشان کرد: تمام متخصصان جوان و نیروهای با استعداد فرصت کار ندارند و دراین مورد شهرداری هم می تواند در جذب نیروهای مستعد در بخش های مختلف توجه ویژه ای داشته باشد.