سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:15 - شنبه 09 اسفند 1393

عضو مجمع تشکل‌‌ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان:

نیاز به تدبیر نو داریم/ اتاق بازرگانی نقش مهمی در اقتصاد استان دارد

عضو مجمع تشکل‌‌ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان گفت: اقتصاد استان ما در حال عبور از اقتصاد سنتی به خرده صنعتی و صنعتی است و در این میان نقش اتاق بازرگانی بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی هراتیان‌فر با اشاره به وضعیت صنعت و تولید در استان اظهار کرد: اقتصاد استان ما در حال عبور از اقتصاد سنتی به خرده صنعتی و صنعتی است و در این میان نقش اتاق بازرگانی بسیار تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: یکسری قوانین وجود دارد که نیاز به به‌روز شدن دارند، اقتصاد نیاز به تدبیر نو دارد، اگر در برخی مسائل برنامه‌ریزی کافی نداشته باشیم با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

عضو مجمع تشکل‌‌ها و فعالان اقتصادی استان اصفهان یادآور شد: برخی قوانین ما مربوط به حدود 70 سال پیش است، قرار بود در زمینه برخی قوانین اصلاحاتی ایجاد شود اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

وی بیان کرد: در گذشته صنعت ما برای خود و دانشگاه نیز برای خود کار می‌کردند و ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار ضعیف بود، این در حالی است که در شرایط کنونی به ارتباط بیشتر این دو نهاد سرنوشت ساز با یکدیگر نیاز است تا برخی از مشکلات کاهش یابد.

هراتیان‌فر گفت: نیاز است نگرش‌ها نسبت به موضوع مالیات تغییر کند، نیاز است دولت نیز در زمینه دریافت مالیات به صنعت و تولید حق دهد و تعامل را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نباید تجارت علمی را دلالی دانست اعلام کرد: در بسیاری از کشورهای پیشرفته شرکت‌های تجاری در زمینه فروش و بازاریابی محصولات فعالیت می‌کنند این در حالی است که به این موضوع در کشور ما توجه نمی‌شود.

این فعال صنعتی و کارآفرین نمونه گفت: در زمینه داوری اتاق باید تجدید نظر شود، قضات باید دغدغه صنعت و تولید استان را درک کنند و سپس تصمیم گیری کنند، اقتصاد اصفهان نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.