سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - شنبه 09 اسفند 1393

عضو کمیته آب اتاق اصفهان خواستار شد:

تالار گفتمان آب برای رودخانه زاینده‌رود تشکیل شود

عضو کمیته آب اتاق اصفهان گفت: برای حل منازعات و اختلاف‌نظر بین استان‌های حوضه زاینده‌رود، تالار گفتمان آب با حضور ذینفعان تشکیل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید احمد خاتون‌آبادی در پنجاه و ششمین جلسه کمیته آب اتاق اصفهان اظهار کرد: تالار گفتمان آب می‌تواند مسائل و مشکلات حوضه زاینده‌رود را به‌صورت شفاف مطرح؛  دلایل و مستندات هم به‌صورت قانونی ارائه شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: برخی از افراد با ارائه اطلاعات غلط در حال ایجاد انحراف نسبت به واقعیت‌های رودخانه زاینده‌رود می‌باشند و تالار گفتمان می‌تواند از بروز این اطلاعات غرض ورزانه جلوگیری کند

 وی نسبت به جوسازی رسانه‌های بیگانه در دامن زدن به اختلافات قومی در حوضه آب فلات مرکزی ایران هشدار و گفت: چالش آب باید به‌صورت کارشناسی  برطرف شود ولی رسانه‌های بیگانه با دامن زدن به اختلافات قومی و استانی خواستار اختلال در نظم عمومی کشور می‌باشند.

«مهدی بصیری» مسئول کمیته آب اتاق اصفهان خواستار اجرای واقعی مصوبه 9 ماده‌ای آب در حوضه زاینده‌رود شد و گفت: باوجود تأکید شورای عالی آب بر متوقف شدن طرح‌های توسعه کشاورزی در زاینده‌رود شاهد اجرای سریع پروژه‌های انتقال آب در سایر استان‌ها هستیم.

* مراکز دانشگاهی در موضوع آب فعال‌تر وارد شوند

«منصور شیشه‌فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این جلسه  خواستار فعالیت فعالانه دانشگاه‌های و مراکز تحقیقاتی در موضوع آب شد و گفت:متأسفانه مقالات و تحقیقات تخصصی در این زمینه کمتر صورت گرفته است و باید دانشگاه‌ها در این زمینه فعالانه‌تر وارد میدان شوند.

وی تصریح کرد: ارائه نظرات کارشناسی از سوی محققین و پژوهشگران در حوضه آب می‌تواند مسئولان را در اتخاذ تصمیم صحیح کمک کند.

وی اجرایی شدن بندهای مصوبه شورای عالی آب در مورد زاینده‌رود را نیازمند همکاری همه بخش‌ها  دانست و گفت: حضور یک مدیر ویژه  حوضه زاینده‌رود گامی مثبت در سامان بخشی مدیریت به‌هم‌پیوسته رودخانه زاینده‌رود است.

 «خوشه عظیم پور» رییس جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش تالاب‌ها در محل تالاب خشکیده گاوخونی گفت: در این همایش شرکت‌کنندگان خواستار تحویل حق آبه  تالاب شدند.

«بابک سپهریان نسب» عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد در این جلسه گفت: ارتباط ریز گردهای خوزستان به طرح انتقال آب به زاینده‌رود نوعی فرافکنی مسائل است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.