سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - شنبه 09 اسفند 1393

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

گفتمان‌سازی اقتصادی مقاومتی در مساجد استان اصفهان انجام می‌شود

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، باید برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی را در مساجد انجام دهیم تا مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی آگاهی پیدا کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی پیرامون کارکردهای مختلف مساجد اظهار داشت: مسجد در تربیت اخلاقی، اجتماعی و روانشناختی موثر بوده و در مسجد نیازها، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها بیان و برای آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در مساجد از احوالات هم باخبر می‌شوند، تصریح کرد: امروز در مساجد آموزش برقرار است و غیر از بحث نماز و مسائل دینی در خصوص مسائل جامعه خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: در حال حاضر روزانه 2 هزار نفر با هر مسجد مرتبط هستند، بنابراین برنامه‌ریزان باید این افراد را بشناسند و نیازهای اعتقادی، اجتماعی و عاطفی آنها را بدانند و برای آنها و نیز کمک به مردم و کسب و کار جوانان برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان کرد: باید در امور بهداشت، سلامت، آموزش و پرورش و مشاوره در مساجد به مردم راهنمایی شود که اگر این آگاهی‌بخشی‌ها صورت گیرد، از بسیاری از هزینه‌ها جلوگیری می‌شود. اگر مشاور حقوقی و قضائی به مردم داده شود، از پرونده‌های وقت‌گیر، پرهیز شده و توجه عمومی ارتقا می‌یابد.

حجت‌الاسلام معتمدی با بیان اینکه یکی از بندهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی آگاهی مردم نسبت به مسائل آنها است، خاطرنشان کرد: اگر کارکردهای اصلی مسجد یعنی ارتباط بین خانواده‌ها انجام شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و کارگروهی تشکیل شده که هر 15 روز یک جلسه تشکیل داده و روی تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: امروز جای فقه المسجد در حوزه‌های علمیه خالی بوده که باید نسبت به ارزش‌گذاری در این موضوع کار شود که باید این درس در مدارس تدریس شود تا به یک فهم عمومی تبدیل شود.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: هزار و 700 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان تشکیل شده که عمده فعالیت آنها مسائل فرهنگی، آموزشی و پرورشی است و طرح پیوند بین مسجد، مدرسه و منزل را برای مدیریت جوانان و کاهش مسائل مربوط به آنان را در دست داریم و هماهنگی آن بین بسیج، اوقاف و ارشاد صورت گرفته است.

وی افزود: در 40 مصلی نماز جمعه استان، کانون‌های مصلی راه‌اندازی شده و امسال بالغ بر 30 هزار جلد کتاب به مساجد اهدا شده است. همچنین باید برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفتمان‌سازی را در مساجد انجام دهیم تا مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی آگاهی پیدا کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.