سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 17:08 - جمعه 08 اسفند 1393

امام‌جمعه ورزنه تأکید کرد:

ضرورت تشکیل کمیته حمایت از معیشت در شرق اصفهان

امام‌جمعه شهر ورزنه گفت: تشکیل کمیته‌ای حمایتی و معیشتی برای محرومیت شرق اصفهان همانند کمیته 5 نفره آب و کشاورزی که خدمات خوبی را انجام داده‌اند ضروری است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع شهر ورزنه به آیه 71 سوره توبه اشاره و اظهار کرد: مؤمنان خواه مرد یا زن ازنظر دین بعضی از آن‌ها ولایت دارند و حق‌دارند در مورد امور دینی حساس باشد و امربه‌معروف و نهی از منکر کنند که اگر اقامه نماز و زکات کنند و اطاعت از خدا و پیغمبر نمایند مورد رحمت خداوند متعال قرارمی گیرند.

امام‌جمعه ورزنه در ادامه بیان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر در همه امور دین مانند اسراف، مباحث اعتقادی و اخلاقی صدق می‌کند که باید در احیاء این دو فریضه تلاش وسعی زیادی انجام شود.

صادق زاده در خطبه دوم به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها اشاره وبیان کرد: الگو گیری از این انوار مقدس برای زنان یک ضرورت است و باید در الگو گیری از این بانوی بزرگ اسلام در مباحث تربیت فرزندانمان تلاش کنیم.

امام‌جمعه ورزنه تصریح کرد: در دوران کوتاه زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها درس‌های زیادی نهفته است که اگر امروز جامعه اسلامی از آن بهره‌گیری کند و در زندگی خود و امورات اجتماعی به کاربرد جامعه‌ای موفق و سعادتمند خواهیم داشت.

صادق زاده به‌روز حماسه و ایثار مردم شهر ورزنه اشاره و اظهار کرد: مردم شهر ورزنه در 12 اسفند سال 65 هفت تن از جوانان عزیزشان که در مکتب زهرای مرضیه (س) و فرزندان بزرگوارش (ع) درس ایثار را فراگرفته بودند در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را تشییع کردند و به این ایثارگری افتخارمی کنند و باید این روز که روز حماسه و ایثار نام‌گرفته را گرامی داشت.

امام‌جمعه ورزنه با اشاره به‌روز احسان و نیکوکاری بیان کرد: روز احسان و نیکوکاری روزی است که به مستمندان و فقرا باید کمک کرد و من درکنارهمه کارها و مباحث پیشنهاد می‌کنم کمیته‌ای همانند کمیته 5 نفر آب، در خصوص مردم محروم شرق اصفهان تشکیل شود و مباحث معیشت مردمی که زمانی به‌واسطه شغل کشاورزی که داشتند والان دچار بحران و حتی محتاج به نان شب هستند را پیگیری و رسیدگی کنند.

وی در پایان به گردشگری در شهر ورزنه و منطقه بن رود اشاره و اذعان کرد: گردشگری در منطقه یک فرصت بسیار خوبی است که علاوه بر حمایت و توسعه آن باید مراعات مسائل و شئون اسلامی شود و همه گروه‌ها و افرادی که به این منطقه حضور پیدا می‌کنند باید بدانند که این منطقه و شهرورزنه به‌واسطه شهدای عزیزی که تقدیم نموده‌اند به دارالشهدا معروف شده است و باید حرمت این فرهنگ غنی اسلامی و مذهبی نگه‌داشته شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.