سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - جمعه 08 اسفند 1393

در سال جاری صورت گرفت

تربیت 22 هزار قرآن‌آموز و حافظ قرآن در اداره اوقاف اصفهان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری این اداره موفق به جذب و تربیت بیش از 22 هزار نفر قرآن‌آموز و حافظ قرآن کریم در رده‌های مختلف شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام حسن امیری امروز اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم بزرگ‌ترین طرح قرآنی است که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای این برنامه بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت 10 میلیون نفر حافظ کل قرآن کریم در سراسر کشور از سال 91 آغاز و همچنان با قوت و شدت از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در کل کشور در حال اجرا و برگزاری است.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: در این راستا و انجام ماموریت محوله، امسال اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان موفق به جذب و تربیت بیش از 22 هزار نفر قرآن‌آموز و حافظ قرآن کریم در رده‌های مختلف شده است.

وی در ادامه بیان کرد: این در حالی است که در سال 91 تعداد شرکت‌کنندها 16 هزار نفر در سال 92 این تعداد بیش از 17 هزار نفر و در سال جاری با استقبال پرشور عاشقان قرآن کریم به بیش از 22 هزار نفر رسیده است.

امیری در ادامه اظهار کرد: دور جدید این طرح در تیرماه سال جاری آغاز و پس از طی حدود گذشت هفت ماه در روزهای نخست اسفندماه آزمون شفاهی از شرکت‌کنندگان در این دوره آغاز و هم‌زمان با سراسر کشور در روز جمعه 15 اسفندماه ساعت 9 صبح مرحله نهایی و آزمون کتبی که به صورت تستی طراحی شده، برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: آزمون کتبی در 41 حوزه اصلی و حدود 100 حوزه فرعی که شامل بقاع متبرکه، مساجد و مدارس هستند، برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: به افرادی که در این آزمون شرکت می‌کنند در صورت کسب نمره لازم از سوی اداره اوقاف و امور خیریه مدرک معتبر اعطا و به افرادی که بالاترین نمرات را کسب کنند جوایز نفیس و ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.