سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - پنجشنبه 07 اسفند 1393

امام جمعه اصفهان:

برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در اصفهان ساماندهی شود

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مهندسی فرهنگی باید از سوی مسئولان اصفهان انجام شود، گفت: بر اساس آمار اعلام شده از نیروی انتظامی، ۹۵ درصد جرائم به خاطر اعتیاد و مواد مخدر رخ می‌دهد و باید گفت خطر مواد مخدر در کشور ما از داعش بیشتر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در سومین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و مراکز استان و مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی اظهار داشت: از شوراها به دلیل اینکه دغدغه مراکز دینی را دارند، تشکر می‌کنم زیرا مردم اصفهان نسبت به دیگر شهرهای کشور بیشتر دغدغه دینی دارند و بر اساس آمار و نظرسنجی‌ها 85 درصد مردم اصفهان دغدغه دینی دارند که در واقع یک دغدغه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ، یک مایه باطنی دارد، افزود: انسان باید یک جهان‌بینی درستی داشته باشد تا آثارش ظاهر شود و فرهنگ هم همین به معنا است به صورتی که کارهای ظاهری که انجام می‌دهیم منشا همان جهان‌بینی و مسائل دینی است.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: در بحث مهندسی فرهنگ که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند متاسفانه بعد از چند سال با برگزاری جلسات بسیار زیاد هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و سئوال اینجا است که ما چکاری باید انجام دهیم تا 10 سال دیگر تک تک مردم به دین و فرهنگ دینی نزدیک شوند و آیا با اختلاط پسر و دختر در دانشگاه به این فرهنگ می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب به دلیل کمبود مکان و استاد مجبور به این کار بودیم ولی اکنون این امکان است که دختر و پسر در دانشگاه به صورت مجزا درس بخوانند و در اصفهان به ازای هر 5 ازدواج یک نفر طلاق می‌گیرد و طلاق عرش الهی را به لرزه در می‌آورد.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد با بیان اینکه موادمخدر در جامعه فساد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بعضی افراد برای تامین مواد خود به ازای 5 هزار تومان خودفروشی می‌کنند و بر اساس آمار یک زن می‌توند 14 نفر دیگر را نیز معتاد کند ولی یک مرد فقط می‌تواند 6 نفر را معتاد کند چون زن‌ها کنجکاوتر هستد و زود فریب می‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه باید گفت ضرر موادمخدر در کشور ما از داعش بیشتر است و بر اساس آماری که نیروی انتظامی ماهانه به ما ارائه می‌دهد 95 درصد جرائم به خاطر تامین مواد مخدر است.

امام جمعه اصفهان افزود: 35 سال است که در مسئله جلوگیری از موادمخدر در دنیا رتبه نخست را داریم و آمار شهیدان نیروی انتظامی ما بسیار زیاد است.

وی افزود: پیشنهادی به هیئت دولت دادم به این صورت که افرادی که آلوده به موادمخدر هستند تا 3 ماه از کار تعلیق و در صورت ترک نکردن، اخراج شوند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.