سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:15 - چهارشنبه 06 اسفند 1393

اعطای جایزه به فتنه‌گر فراری برای مقابله با حجاب

معصومه علی‌نژاد که در بحبوحه فتنه سال 88 از ایران گریخت، جایزه سیاسی حقوق زنان تشکل ژنو را به سبب راه‌اندازی کمپینی علیه حجاب دریافت کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مسیح علی‌نژاد روزنامه‌نگار فراری که در جریان فتنه سال 88 از ایران گریخت در کانون توجه سیاست‌های غربی قرار دارد و در اقدامی کاملا سیاسی “تشکل ژنو برای دموکراسی و حقوق بشر” جایزه‌ای را برای مقابله وی با حجاب در ایران اختصاص داده است.

گفته می‌شود این جایزه به خاطر راه اندازی کمپین “آزادی‌های یواشکی برای زنان ایرانی”‌ به وی داده شده که موضوع حجاب را هدف قرار داده است. این درحالی است که کمپینی که وی راه انداخت با بی‌اعتنایی زنان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد اما به نظر می‌رسد اعطای این جایزه راهی برای مطرح کردن دوباره این عنصر فتنه‌گر و بخشیدن وجهه بین‌المللی به این کمپین فاقد اعتبار است.

” تشکل ژنو برای حقوق بشر و دمکراسی” متشکل از ۲۰ سازمان غیردولتی حقوق بشری است که عمدتا مدعی استقلال مالی هستند اما سیاست غرب را در قالب مباحثی چون حقوق بشر دنبال می‌کنند و از سوی دولت‌های غربی به صورت مالی و رسانه‌ای پشتیبانی می‌شوند.

جالب اینجاست که این سازمان‌ها در قالب پوشش صلح‌طلبی و حقوق بشر مطامع و منافع سیاسی غرب را دنبال می‌کنند و دولت‌های غربی‌ عمدتا بر اساس اخبار و سندسازی‌هایی که این تشکل‌ها انجام می‌دهند، کشورهای هدف را تحت فشار قرار می‌دهند.

بنیاد برومند یکی از این تشکل‌های به اصطلاح‌ حقوق بشری است که در اجلاس ژنو شرکت می‌کند. این بنیاد مستقیما از طریق حمایت‌های مالی “بنیاد ملی دموکراسی در آمریکا” تامین می‌شود.

بنابر سندی که سایت ویکی لیکس در خروجی خود قرار داد، آمریکا بعد از روی کار آمدن باراک اوباما بودجه خاصی را برای تقویت سازمان‌های مدنی و حقوق بشری اختصاص داد که عموما در پوشش اعانات و امور خیر‌یه‌ در اختیار سازمان‌های حقوق بشری جهت پیگیری سیاست‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

اعطای جایزه به فتنه‌گر فراری برای مقابله با حجاب
سندی که ویکی لیکس درباره حمایت آمریکا از نهادهای مدنی غیر دولتی منتشر کرد

در همین راستا یکی از قضات آمریکایی بنابر گزاراشات بنیاد برومند کشورمان را به نسل کشی متهم کرد که البته بنابر وجهه تبلیغات سیاسی که این گزارش دارد، فاقد وجاهت قانونی است و بر این اساس مجامع حقوق بشری به این گزاره وقعی ننهادند. این موضوع درست متشابه سندسازی منافقین و ادعای آمریکا در زمینه دستیابی ایران به بمب اتمی است که با توجه به بازرسی‌های مکرر از تاسیسات هسته‌ای کشورمان مکررا رد شده است.

البته چنین تحرکات ضد ایرانی در پوشش حقوق بشر بی‌سابقه نیست اما اعطای جایزه‌ بدون در نظر گرفتن فرهنگ و مذهب قاطبه ملت ایران، آنهم به فردی که فعالیت فتنه‌گرانه آن در جریان سال 88 و پیش از آن محرز است، بیش از پیش نشان دهنده ماهیت ضد حقوق بشری و ضدایرانی آن است.

منبع:مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.