سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:24 - چهارشنبه 06 اسفند 1393

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سلامت، اولویت محوری دولت تدبیر و امید است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موضوع سلامت یکی از اولویت‌های محوری دولت تدبیر و امید به حساب می‌آید.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامرضا اصغری در همایش بین‌المللی تحول پایدار در نظام سلامت گفت: خداوند را شاکریم که در دوره‌ای برای ملت عزیزمان انجام وظیفه می‌کنیم که هم مقام معظم‌ رهبری و هم مجلس و دولت به مقوله سلامت مردم توجه ویژه نشان داده‌اند.

وی افزود: این مهم، توفیقی را برای دست‌اندرکاران نظام سلامت فراهم آورده تا با برنامه‌ریزی‌های درست و جامع و طراحی‌های مناسب، پاسخگوی نیاز مردم در حوزه بهداشت و درمان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: با توفیقی که در دولت تدبیر و امید در بحث تحول نظام سلامت دارد و با برنامه‌ریزی‌های درستی که به همت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح وزارت متبوع انجام شد، منابع مالی آن پیش‌بینی و دستورالعمل‌های آن تعیین شد و تیم‌های مناسبی برای اجرای تحول در نظام سلامت تشکیل شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تحولات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان رقم خورده است و هم‌اکنون با گذشت 10 ماه از اجرای آن تا حدود زیادی شاهد رضایت­مندی مردم چه در بحث کاهش هزینه‌ها و چه در بحث ارائه خدمات هستیم.

اصغری عنوان کرد: بدون شک یکی از ملموس‌ترین و موثرترین ابزارهایی که می‌تواند به نظام تحول و پایداری آن کمک کند موضوع نظام پرداخت‌هاست که می‌تواند در تغییر رفتارها موثر باشد و امیدواریم با اجرای کامل و اصلاحاتی که در این­‌باره انجام می‌شود علاوه بر رضایت­‌مندی مردم به شاخص‌های دیگر بحث تحول که مهم‌­ترین آن کیفیت و اثربخشی این مقوله است، دسترسی پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحول در حوزه درمان بدون تحول در حوزه بهداشت ابتر می‌شود، تصریح کرد: با وجود اینکه تحول در حوزه بهداشت با تاخیر چند ماهه آغاز و هنوز منابع مالی آن کامل نشده اما به دلیل سیستم‌‌سازی حوزه بهداشت، تکمیل سیستم شبکه‌های بهداشتی درمانی، شکل‌گیری پزشک خانواده، تشکیل پرونده سلامت، شکل‌گیری نظام ارجاع و همچنین پیشگیری‌ها و بهداشت و مهم­تر از همه تجربه و توفیقاتی که کشورهای دیگر دنیا در این باره کسب کرده‌اند، اهمیت آن بسیار جدی‌تر و تعیین‌کننده‌تر می‌‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان عنوان کرد: امیدواریم این همایش بتواند فرصت مناسبی باشد تا محققان، اندیشمندان و همکاران بر اساس داده‌های موجود برنامه‌ تحول نظام سلامت، طی 10 ماه گذشته و ارزیابی عملکرد سیستم طی این مدت، کاستی‌ها و چالش‌های پیش رو را شناسایی و با تحلیل آن ها در پایداری برنامه تحول تلاش کنند.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.