سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:24 - سه شنبه 05 اسفند 1393

استاندار اصفهان:

نگاه برخوردار به اصفهان به جای نعمت، نقمت به بار آورده است

استاندار اصفهان گفت: هر چند استان اصفهان در صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده و جزو ۱۰ شهر دیدنی جهان محسوب می‌شود اما این برخورداری به جای نعمت، برای ما نقمت است.

به گزارش اصفهان شرق: رسول زرگرپور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت پنج اسفندماه روز حماسه و ایثار شهرستان فلاورجان با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا استان اصفهان را به عنوان یک استان برخوردار جلوه دهند، اظهار کرد: درست است که استان اصفهان در صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری رتبه‌های برتر کشور را به خود اختصاص داده و جزو ۱۰ شهر دیدنی جهان محسوب می‌شود اما این برخورداری به جای نعمت، برای ما نقمت است.

وی افزود: برخورداری اصفهان چیزی جز آلودگی هوا، بی‌آبی و بی‌کاری در بر نداشته است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان به لحاظ اینکه ۶ درصد از جمعیت کشور را داراست و ۱۰ درصد از شهدای کشور را تقدیم نظام کرده، استان برخورداری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰۰ نفر از فرماندهان رده بالای سپاه اسلام از استان اصفهان و ۳۰ نفر از آنان از شهرستان فلاورجان بوده‌اند، تأکید کرد: ما به لحاظ داشتن ۲۳ هزار شهید گلگون‌کفن، استان برخورداری هستیم چرا که وجود شهدا و نیز وجود ۷۲۰ بقعه متبرکه، مایه برکت استان محسوب می‌شود.

زرگرپور بیان کرد: ما به اینکه استان اصفهان استان شهیدان، فقاهت و هنر است افتخار می‌کنیم، ما با این شاخص‌ها استان برخورداری هستیم.

وی هدف از حضور خود در شهرستان فلاورجان را ادای احترام به خانواده معزز شهدا دانست و افزود: آسایش و برکتی که امروز ما شاهد آن هستیم، همه را مدیون شهداییم.

استاندار اصفهان با اشاره به شهادت ۱۴۵ نفر از شهدای این شهرستان در عملیات خیبر، گفت: مردم روستای سهرفیروزان در چنین روزی هشت شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.

* سایه شهر اصفهان بر شهرستان‌های اطراف مشکلاتی ایجاد کرده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: شهرستان‌های اطراف اصفهان زیر سایه شهر اصفهان قرار دارند و برخوردار تلقی می‌شوند، همان‌گونه که کشاورزی ما زیر سایه صنایع قرار گرفته است.

زرگرپور اضافه کرد: مسئولانی که به استان اصفهان سفر می‌کنند، باور نمی‌کنند که شهرهایی مثل فلاورجان و خمینی‌شهر که فاصله چندانی با اصفهان ندارند دچار مشکلات عدیده‌ای هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سرانه ورزشی کشور بالای ۱۰۰ سانتی‌متر است، گفت: این رقم در استان اصفهان ۳۱ سانتی‌متر است که باید به رقمی در خور مردم این استان برسد.

استاندار اصفهان یادآور شد: در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۰ دولت وقت چهار طرح بزرگ برای ورود دو میلیارد متر مکعب آب به اصفهان تصویب کرد اما تا کنون هیچ کدام از این طرح‌ها اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: دو دهه است که شاهد آلودگی هوا هستیم، اگر به این مسئله به صورت صحیح رسیدگی نشود، مردم دهه آینده راجع به گرد و غبار کم‌کاری ما را به زبان خواهند آورد.

زرگرپور با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی بارش باران در استان اصفهان، بیان کرد: تاکنون هیچ‌گاه پیش از ۱۵ اسفندماه آب در بستر زاینده‌رود جاری نمی‌شد اما با توجه به اینکه در استان اصفهان به مدت ۷۵ روز بارش نداشتیم، اگر دریچه‌های سد باز نمی‌شد کشت پاییزه کشاورزان از دست می‌رفت.

وی تأکید کرد: همه مردم باید برای بارش باران دعا کنند چرا که آبی که قرار بود در فروردین‌ماه سال آینده جاری شود اکنون باز شده و اگر جبران نشود قطعاً با مشکل مواجه خواهیم بود.

* بیمارستان کلیشاد در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اصفهان در ادامه گفت: با پیگیری نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان دولتی امیدواریم تجهیز بیمارستان کلیشاد و سودرجان در خردادماه سال آینده تکمیل و این بیمارستان به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پیگیری‌های مکرر حجت‌الاسلام موسوی لارگانی جهت اجرای طرح اصلاح ورودی‌های شهرستان فلاورجان از سمت اتوبان ذوب‌آهن عنوان کرد: با توجه به جلسات بنده با وزیر راه و شهرسازی و بازدید ایشان از این شهرستان، این طرح تا پایان سال تصویب و از سال آینده اجرایی خواهد شد.

منبع فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.