سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 16:55 - سه شنبه 05 اسفند 1393

با تثبیت قیمت ها در سال آینده؛

افزایش قیمت بنزین در سال 94 منتفی شد

پس از مصوبه مجلس برای افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده های نفتی درسال 94، شائبه افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی مطرح شد، اما سخنگوی دولت این افزایش را رد کرد.

به گزارش اصفهان شرق نقل از ایرنا، پس از مصوبه مجلس برای افزایش 5 درصدی قیمت فرآورده های نفتی درسال 94، شائبه افزایش قیمت بنزین و سایر فرآورده های نفتی مطرح شد، اما سخنگوی دولت این افزایش را رد کرد.

محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: نیازی فعلا به افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده وجود ندارد.معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی شود اما فعلا نیازی به افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در سال آینده با توجه به تصویب مجلس برای افزایش 5 درصدی قیمت حامل های انرژی افزایشی خواهیم داشت، تصریح کرد: این 5 درصد هر ساله در قانون بودجه وجود دارد و آنچه که عمل می شود از همین 700 تومان و 1000 تومان برای هر لیتر کسر می شود و نیازی فعلا به افزایش قیمت ها نخواهد بود.هفته گذشته، نمایندگان مجلس با بررسی بند (ی) بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور مصوب کردند که قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی پنج درصد افزایش یابد.

نمایندگان مجلس، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران را مکلف کردند نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساخت های تأمین، ذخیره سازی و توزیع فرآورده اقدام کند.

براساس مصوبه مجلس، منابع مورد نیاز برای طرح های فوق از محل افزایش پنج درصد به قیمت هر لیتر فرآورده های نفتی تأمین و پس از واریز به خزانه تا سقف پانزده هزار میلیارد ریال به مصرف می رسد.

پس از این مصوبه و به دلیل ابهامات موجود تصور می شد که قیمت بنزین، گازوییل و سایر سوخت های مصرفی افزایش می یابد، اما سخنگوی دولت این احتمال را رد کرد.

مسوولان وزارت نفت در خصوص تغییر میزان سهمیه ها و نرخ بنزین در سال آینده اعلام کرده بودند که طرحی را در دست اجرا ندارند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.