اصفهان شرق

معضل آب اصفهان با جمع‌آوری پمپاژ‌های غیرمجاز زاینده‌رود برطرف می‌شود

کدخبر: 54797
1393/12/05 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن کامران با اشاره به وضعیت نامناسب آب در استان اصفهان، اظهار داشت: برای رفع معضل آب در اصفهان در درجه نخست باید برای جمع‌آوری پمپاژ‌های غیر مجاز مدیریت مناسب صورت گیرد، چرا که این پمپاژ‌های غیرمجاز در بالادست و پائین دست رودخانه است که زاینده‌رود را خشکانده است.

وی با تاکید بر استفاده از سیستم آبیاری قطره و تغییر نوع کشت، افزود: ساماندهی رودخانه از عشق آباد تا تالاب گاوخونی حدود 12متر مکعب آب را صرفه جویی می‌کند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به تاکید دولت برای مدیریت یکپارچه در مسئله آب در استان اصفهان، اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم رئیس جمهور مدیران آب 31 استان را بخواهد و از آن‌ها بخواهد که تا چه حد مدیریت آب یکپارچه است.

وی افزود: یکپارچگی مدیریت نباید فقط در حد حرف و شعار باشد، بلکه باید مدیریت یکپارچه به معنی واقعی کلام تحقق پیدا کند.

کامران با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور بودجه جدیدی برای استان اصفهان در نظر گرفته نشده است، بیان داشت: آنچه در این سفر مطرح شد، برخی ردیف‌هایی است که در بودجه 94 و 95 پیش بینی شده است. مسئولان باید برای سد کوهرنگ که  قرار بود سال 85 به پایان برسد و بعد از اتمام آن آب را به استان یزد تحویل دهند، بودجه 200 میلیاردی پیش‌بینی شده را اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که در طول مسیر زاینده‌رود از جانب دولت اعمال مدیریت مناسب صورت بگیرد چرا که مسیر 110 کیلومتری از عشق آباد تا گاوخونی نیازمند یک ساماندهی دقیق است.

منبع: تسنیم