سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 03:08 - سه شنبه 05 اسفند 1393

با پیگیری مسئولان:

دومین پایگاه نماز جمعه در منطقه جرقویه دایر شد/ مناطق براآن همچنان منتظرند

پس از پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته و تایید اقامه نماز جمعه در شهر محمدآباد از طرف ستاد هماهنگی ائمه جمعه کشور، این هفته شاهد برپایی نماز جمعه در این شهر خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، همزمان با اقامه یکصد و یازدهمین نماز جمعه در شهر نصرآباد جرقویه سفلی؛ اولین نماز جمعه در شهر محمدآباد به اقامت حجت الاسلام و المسلمین سید حسین هاشمی نصرآبادی اقامه خواهد شد و به این نحو دومین اقامه نماز جمعه به بخش وسیع جرقویه وارد می شود.
پس از پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته و تایید اقامه نماز جمعه در شهر محمدآباد از طرف ستاد هماهنگی ائمه جمعه کشور، جلسه هماهنگی در این رابطه با حضور مسئولان ذیربط شهرستان اصفهان برگزار شد.
بر اساس برنامه ریزی انجام شده امام جمعه محمدآباد به اتفاق فرماندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۷ اسفند ماه ۹۳ وارد شهر محمدآباد شده و پس از قرائت فاتحه و ادای احترام به شهدای والامقام در گلزار شهدای این شهر ، با مشایعت مردم راهی مسجد جامع شده و مراسم رسمی از ساعت ۱۱ آغاز می شود.

در این جلسه حجت الاسلام صالحیان، کفیل فرماندار اصفهان به سخنرانی می پردازند.

گفتنی است دو شهر محمدآباد و نصرآباد در فاصله ای حدود ۱۰ کیلومتر با هم قرار دارند.

لازم به ذکر است منطقه براآن جنوبی و شمالی واقع در بخش مرکزی شهرستان اصفهان از مناطق پر جمعیت و وسیعی است که با وجود فاصله ۳۰ کیلومتری با مرکز شهر اصفهان و وجود بیش از ۸۰ روستا و شهر بانگی از نماز جمعه را تجربه نکرده و این یکی از نواقص منطقه در کنار دیگر مشکلات است.

مسلما ستاد نماز جمعه از پایگاه های فرهنگی قوی در سطح شهرها است که منطقه براان از این موارد مستثنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.