سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 03:05 - سه شنبه 05 اسفند 1393

پرستار حسن آبادی:

حق پرستاران را به پارچه نوشته ها ختم نکنیم

پرستار حسن آبادی گفت: پرستاران خط مقدم درمان هستند و خیلی از ضعف های سیستم درمان را پوشش می دهند و باید جایگاه والا تری نسبت به امروز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: روز5 اسفند، 5 جمادی الاولی مصادف با سالروز میلاد اسوه صبر و ایثار بنام روز پرستار نامیده شده است.
به همین مناسبت یکی از پرستاران مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد گفتگویی به این شرح انجام داده ایم که نظرتان را به ان جلب می کنیم.
اصفهان شرق: خودتان را برای بینندگان اصفهان شرق معرفی کنید؟
محمد صادقی متولد شهر حسن اباد دارای 29 سال و نه ماه سابقه خدمت هستم در سال 1361 مشغول کار شدم. سه سال بطور آزمایشی فعالیت کرده و بعد بطور رسمی 15 سال در مرکز بهداشتی درمانی روستای دستجرد شدم و بقیه دوران خدمت را در مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد سپری کردم.
اصفهان شرق: ایا شما از شغل خود راضی هستید و با چه انگیزه ای این شغل را اتخاب کردید؟
البته از نظر مادی به طور مطلق نه و در حد برطرف کردن نیازهای روزمره راضی میباشم ولی هدف کلی همه پرستاران توجه به معنویات این شغل است و بنده هم از نظر معنوی از شغلم راضی هستم چرا که مزد معنوی را نه از دولت و نه از ملت بلکه از خداوند خواهم گرفت، طبق آیات قران و احادیث که هر کس فردی را زنده کرد مثل این است که کل جامعه را زنده کرده است این جمله را الگوی کاری قرار دادم و این شغل را انتخاب کردم.
اصفهان شرق: رضایت خانواده شما از داشتن شغل پرستاری پدر خانواده به چه میزان است؟
چون در روستاها و شهرهای کوچک ساعت کاری ما مشخص نیست هر لحظه باید آماده باشیم.
اگر کسی درب خانه را بزند ذهنمان تداعی آمدن بیمار را دارد و در منطقه جرقویه علیا با کمبود امکانات مجبوریم برخی بیماران را به اصفهان اعزام کنیم و این کار ساعت نمی شناسد و در این موارد برای خانواده مشکل می باشد که باید به این مورد توجه شود.
اصفهان شرق: به نظر شما که در استانه باز نشستگی هستید ویزگیهای یک پرستار چیست؟
داشتن علم و آگاهی و اخلاق و نظم از ویژگیهای مهم این شغل می باشد و باید یک پرستار بتواند این ویژگیها را به صورت عملی در بالین بیمار اجرایی کند و اعتماد بیماران و مردم را به خود افزایش دهد.

DSC04550

اصفهان شرق: دید مردم نسبت به شما پرستاران چگونه است؟
در حد معمول همه می دانند کسانی که به مرکز درمانی مراجعه می کند تا حد زیاد دارای مشکل یا بیمار هستند و انها انتظار دارند که با کمبود امکانات کلیه اقدامات انجام شود و اگر کمبودی وجود داشته از ما طلبکار هستند.
یک پرستار تا حد امکان تلاش خود را می کند اگر اتفاقی ناگواری برای خانواده ای بیفتد مقصر پرستار نیست و باید مراکز فرهنگی جایگاه پرستار را در جامعه تعالی ببخشند چراکه پرستار الگوی صبر و استقامت بوده و نامگذاری این روز نیز با میلاد اسوه صبر و ایثار همراه شده و نباید با چند شعار و پارچه نوشته مسئله را ختم کنیم تا مردم نیز حق و حقوق پرستاران را بدانند.
اصفهان شرق: شما به عنوان پرستار بومی چه میزان در بر طرف کردن اسیب های منطقه ای و بیماری ها ی رایج در منطقه کوشش می کنید؟
ما با مراجعه بیماران به مرکز بهداشتی در صورت مشاهده بیماری مشکوک سریعا به مراکز بالاتر گزارش داده و گروهی متخصص جهت بررسی به منطقه اعزام می شوند و مورد مشکوک را مورد بررسی قرار می دهند و با توجه به بومی بودن در بین مردم توصیه های لازم را در این مورد به مردم و خانوارها می دهیم و از مردم هم خواستیم اگر مورد مشکوکی بیماری را مشاهده کردند سریعا به مرکز درمانی گزارش دهند که بحمدالله تا کنون این کار پیشرفت خوبی داشته است.

DSC04554

اصفهان شرق: خاطره شیرین و تلخ از دوران خدمت خود بیان کنید؟
لحظه لحظه کار پر از خاطران تلخ و شیرین می باشد وقتی بیماری پس از تحصیل سلامتی و بر طرف شدن مشکلش با رضایت از مرکز درمانی مرخص می شود و به زندگی خود ادامه می دهد خاطره ای شیرین برای ما است و برعکس وقتی بیماری قلبی را به مرکز درمانی می آورند و دوچار ایست قلبی شده و تلاش ما فایده ندارد تلخترین خاطره برای ماست.
اصفهان شرق: در روز پرستار مراسمی جشن و تقدیر از شما در منطقه برگزار می شود؟ فردا روز پرستار است ولی هیچ پلاکارد و بنری مرکز بهداشت شماره 2 نمی بینیم چرا؟
خیر تا کنون در منطقه چنین مراسمی تشکیل نشده قبلا در اصفهان برگزار می شد و ان هم کمرنگ شده است و در مورد سوال دوم بهتر است از خود مسئولین بپرسید.
اصفهان شرق: شما جایگاه پرستاران در کشور راچگونه ارزیابی می کنید.

جایگاه پرستاران به طور کامل مشخص نشده است و در این چند وقت حرف از تعیین تعرفه های پرستاری را می زنند ولی هنوز اجرایی نشده است و همه باید بکوشند تا هر شخصی در هر شغلی که هست جایگاه خود را در جامعه بداند.
همچنین پرستاران خط مقدم درمان هستند و خیلی از ضعف های سیستم درمان را پوشش می دهند و باید جایگاه والا تری نسبت به امروز داشته باشند.
در پایان کارکنان مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد از پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق در انعکاس اخبار منطقه تلاش می کند تقدیر و تشکر کردند.

DSC04561

یک نظر در مورد “حق پرستاران را به پارچه نوشته ها ختم نکنیم”

  1. حسن آبادی گفت:

    روز پرستار به همه پرستاران مبارک باد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.