سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - دوشنبه 04 اسفند 1393

شهردار اصفهان:

هتل ۵ ستاره در صفه اصفهان احداث می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در پارک کوهستانی صفه فراهم شده، گفت: پارک کوهستانی صفه، نگین شهر اصفهان است و با هدف استفاده از ظرفیت‌های شهر اصفهان، هتل ۵ ستاره در صفه احداث می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد با بیان این مطلب اظهار داشت: پارک کوهستانی صفه یکی از آشکارترین شناسه‌های طبیعی اصفهان به شمار می‌رود که شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر با صرف هزینه‌های بسیاری با ساختن راه، ایجاد فضای سبز، پارک کوهستانی و جنگلی، تاسیسات رفاهی، راه‌اندازی تله‌کابین به این منطقه توجه خاصی داشته است.

وی افزود: در حال حاضر هرکس وارد شهراصفهان می‌شود، نمی‌تواند از پارک کوهستانی صفه بازدید نکند زیرا پارک کوهستانی صفه تفرجگاه و نگینی است که در کمتر کشوری وجود دارد و از نظر فضای سبز، طبیعت و تسهیلاتی که در این مجموعه فراهم شده، قابل مقایسه نیست.

شهردار اصفهان افزود: بر فراز ارتفاعات کوه صفه، قلعه عظیم و باشکوهی به نام شاه‌دژ قرار دارد که این محل روزگاری گنج‌خانه، سلاح خانه و شاید رصدخانه کشور بوده و آخرین دوره آبادی این آثار به بیش از 900 سال پیش در دوره سلجوقیان بر می‌گردد که اصفهان پایتخت کشور بوده و شهرداری اصفهان این قلعه را ساماندهی می‌کند.

وی گفت: فاز دوم تله کابین صفه یکی از پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این مجموعه است که گردشگران را به بام اصفهان و اثر تاریخی قلعه شاه دژ انتقال می‌دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه باتوجه به خشکی رودخانه زاینده‌رود، در حال حاضر شهروندان برای تفریح پارک کوهستانی صفه را انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: تجهیز کوه نخودی برای ایجاد فضا و تشکیلاتی برای تفریح شهروندان در دستور کار قرار گرفته است که در کنار شهربازی رویاها و باغ تندرستی می‌تواند، مجموعه‌ای کامل برای تفریح شهروندان شود.

وی اظهار داشت: هتل 5 ستاره‌ای نیز در صفه احداث می‌شود که طرح آن به تصویب کمیسیون ماده 5 رسیده و با احداث آن به ارزش‌های پارک کوهستانی صفه افزوده می‌شود.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه امروز پارک کوهستانی صفه نگینی در شهر اصفهان است که مقصد گردشگران داخلی و خارجی است، بیان کرد: وجود قبور شهدای گمنام یکی دیگر از ارزش‌های پارک صفه است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.