سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - دوشنبه 04 اسفند 1393

معاون ‌شهردار‌ اصفهان

۷۰ درصد عملیات ساخت ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان به پایان رسید

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت: عملیات پیش‌روی و ساخت ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان تا حدود ۷۰ درصد به پایان رسیده و موانع موجود به‌زودی برچیده می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا صلواتی با اشاره به کاهش محدودیت‌ها در معابر سطح شهر اصفهان، اظهار داشت: به‌جز 2 ایستگاه اصلی امام حسین و انقلاب، بقیه ایستگاه‌های متروی شهر اصفهان در حال پایان است و موانعی مانند ترافیک روبروی خوابگاه دانشگاه اصفهان تا چند روز دیگر برطرف و مسیر برای عبور و مرور هموار می‌شود.

وی افزود: عملیات پیش‌روی و ساخت ایستگاه‌های خط یک متروی اصفهان تا حدود ۷۰ درصد عملیات  به پایان رسیده و موانع موجود به‌زودی برچیده می‌شود.

معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به شروع عملیات کاوش شناسی ایستگاه میدان انقلاب، بیان کرد: با شروع این عملیات تا حدودی در لاین غربی خیابان چهارباغ عباسی محدودیت‌هایی به وجود می‌آید و عرض تردد کاهش می‌یابد و ترافیک در این محدوده افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه تا 2 سال آینده این موانع به‌طور کامل برچیده می‌شود، خاطرنشان کرد: تا سال 95 عملیات اجرایی این 2 ایستگاه به پایان می‌رسد و تمام محدودیت‌های ترافیکی در این 2 ایستگاه برطرف می‌شود.

صلواتی تصریح کرد: روزانه 500 خودرو و 200 موتورسیکلت در اصفهان شماره‌گذاری می‌شود و با وجود احداث معابر مختلف و تقاطع‌ها، ترافیک شهری در اصفهان رو به افزایش است و برتری آمار تقاضا بر عرضه بر این افزایش روزافزون، دامن زده است.

وی افزود: برای رفع مشکل ترافیک شهری در اصفهان، باید به سمت گسترش توسعه سیستم‌های ‌حمل‌ونقل عمومی، استفاده از دوچرخه، کاهش استفاده از خودروی شخصی و تغییر رفتار مردم پیش برویم هرچند در یک دهه اخیر این روند معکوس بوده است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.