سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - دوشنبه 04 اسفند 1393

امام جمعه اصفهان خواستار شد؛

انسجام‌بخشی برنامه‎های فرهنگی برای طلاب دینی خواهر در استان اصفهان

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه خواهران طلبه وظیفه سنگینی در راهنمایی و هدایت بانوان دارند، گفت: به دلیل نقش مهمی که بانوان در جامعه ایفا می‌کنند، برنامه‎ریزی برای تربیت طلاب دینی خواهر در استان اصفهان باید منسجم شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اساتید خواهر حوزه‌های علمیه اصفهان بر اهمیت تربیت خواهران طلبه مبلغ تأکید کرد و اظهار داشت: احساسات و ظرافت‌های خاص بانوان آن‌ها را نسبت به مردان آسیب‌پذیر‌تر کرده، بنابراین برنامه‌ریزی و توجه به حوزه بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: نسل‌های آینده این مملکت در دامان مادرانی تربیت می‌شوند، که اگر برای بالا بردن سطح دانش و معلومات آن‌ها تلاش نکنیم، ضرر کرده‌ایم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به اهمیت جذب در کارهای فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر امسال یک گروه 20 نفره بوده و سال آینده نتوانستید افرادی را به جمع خود اضافه کنید، بدانید که در کارتان موفق نبوده‌اید.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: رسول خدا (ص) خطاب به امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که علی جان اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برایت بهتر بوده از آنچه خورشید بر آن می‌تابد.

وی با بیان اینکه اصلاح یک زن خیلی مهم‌تر از اصلاح یک مرد بوده، افزود: اگر یک زن به راه درست هدایت شود، یک کانون تربیت عظیم را هدایت و بزرگ‌ترین خدمت را به جامعه کرده‌اید.

آیت‌الله طباطبایی ‌نژاد، نقش مادر را بسیار مهم‌تر و خطیرتر از پدر دانست و بیان کرد: تاکنون ندیده‌ایم که از یک مادر خوب، فرزند ناخلفی تربیت شود.

امام جمعه اصفهان گفت: نفس انسان به گونه‌ای بوده که با اندک کار نیکی راضی می‌شود، بنابراین تلاش کنید که هر چقدر در راه خدا کار می‌کنید از خودتان راضی نشوید و برای انجام کارهای بیشتر تلاش کنید.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.