سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - دوشنبه 04 اسفند 1393

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان

آخرین جزئیات رفع نم‌زدگی مسجد تاریخی امام اصفهان

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری پیرامون بررسی مشکل نم‌زدگی  مسجد امام اصفهان اظهار داشت: نم مسجد امام مربوط به 24 سال گذشته بوده و در سال‌های گذشته تاکنون افزایش پیدا کرده است اما در حال حاضر چندین گروه و کارشناس برای رفع این مشکل از مسجد بازدید کرده‌ و در این‌باره مطالعاتی انجام شده […]

به گزارش اصفهان شرق؛ فریدون اللهیاری پیرامون بررسی مشکل نم‌زدگی  مسجد امام اصفهان اظهار داشت: نم مسجد امام مربوط به 24 سال گذشته بوده و در سال‌های گذشته تاکنون افزایش پیدا کرده است اما در حال حاضر چندین گروه و کارشناس برای رفع این مشکل از مسجد بازدید کرده‌ و در این‌باره مطالعاتی انجام شده است.

وی افزود: گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره عامل نم و رطوبت با چند فرضیه مطرح شد که یکی از آنها بحث لوله‌های آبرسانی میدان نقش‌جهان است اما در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدیم که این مورد عامل نم نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: در این راستا تقریبا بخش فاضلاب مسجد امام از حوض میانی تا جایی که فاضلاب باید وارد شود، لوله‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این سیستم به فاضلاب هدایت نشده بلکه به ناکش‌های دور میدان بوده و این آب به نوعی سرگردان بوده است.

اللهیاری با بیان اینکه بحث مشکل فاضلاب مسجد تقریبا رفع شده و برای ریشه‌یابی مسئله یک طرح ناکش دور تا دور مسجد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: قرار است در این طرح حدود یک متر پیرامون مسجد به جای آسفالت آجر فرش شود تا زمین اجازه تنفس داشته و رطوبت داخل زمین امکان بیرون آمدن را داشته باشد و رطوبت به بنا کشیده نشود.

وی خاطرنشان کرد: پس از این مرحله، سیستم‌های سرویس‌های بهداشتی مسجد به بیرون انتقال داده می‌شود تا نگرانی از آب و فاضلاب وجود نداشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: البته این جانمایی صورت گرفته و در توافقی که با سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان صورت گرفت، این طرح به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.