سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - دوشنبه 04 اسفند 1393

همزمان با روز نخست فروردین ۹۴؛

چراغ‌های میدان امام اصفهان در «ساعت زمین» خاموش می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: چراغ‌های میدان امام(ره) به صورت نمادین در آخرین شنبه ماه مارس مصادف با «شروع ساعت زمین» خاموش می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محسن رنجبر با اعلام این مطلب اظهار داشت: مراسم ساعت زمین یک ابتکار بین‌المللی است که به منظور حفاظت از کره زمین به عنوان تنها محل زندگی بشر در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به منظور فرهنگ‌سازی کاهش مصرف برق یا کمتر مصرف‌شدن مازوت برای تولید برق برگزار می‌شود تا به کاهش آلودگی کمک کند.

وی بیان کرد: اکثر شهرهای جهان به صورت نمادین برگزار‌کننده مراسمی تحت عنوان Hour earth در آخرین شنبه ماه مارس هر سال هستند که در سال‌های 2012، 2013 و 2014 میلادی، ستاد توسعه پایدار این معاونت با برقراری ارتباط مستقیم با دفتر آسیایی Earth Hour Global‌ در کشور سنگاپور و دبیرخانه صندوق جهانی حیات وحش در سوئیس به عنوان حمایت کننده از برگزاری این مراسم، اقدام به برگزاری مراسم اصلی به ترتیب در مکان های سی و سه پل، میدان امام(ره) و پل خواجو کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بازتاب این اتفاق در سایت‌های بین‌المللی با عنوان “تصاویر باشکو مراسم ساعت زمین در شهر اصفهان” یا “بزرگترین نماد ساعت زمین با 2800 مترمربع مساحت” و نیز رسانه‌های بین‌المللی قابل توجه بود.

وی تصریح کرد: دفتر آسیایی این رویداد با اعلام تشکر از شهرهایی که در این مراسم نمادین شرکت ‌کرده‌اند با ارسال گزارش نهایی رویداد 2014 که بخشی از آن حاوی تصاویر مراسم در محل پل خواجو و زنجیره انسانی حفاظت از رودخانه زاینده‌رود در محل پل فردوسی به پیوست آمده، درخواست حضور شهر اصفهان را در رویداد Earth hour کرده است.

رنجبر اظهار داشت: با توجه به بازتاب بین‌المللی برگزاری مراسم و لزوم هرچه بیشتر معرفی ابنیه های اسلامی شهر اصفهان، ورودی مسجد امام(ره) به عنوان محل برگزاری مراسم سال 1394 از بین کلیه نقاط معرفی شده انتخاب شده و چراغ‌های میدان امام(ره) به صورت نمادین در آخرین شنبه ماه مارس (اول فروردین ماه سال 94) مصادف با « شروع ساعت زمین» خاموش می‌شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.