سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - یکشنبه 03 اسفند 1393

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان خبر داد

طرح برخورد با موتورسواران متخلف از 16 اسفندماه

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: طرح برخورد با موتورسواران متخلف از 16 اسفندماه جاری آغاز و تا بهار 94 ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین حسین‌زاده ظهر امروز در نخستین جشنواره رسانه و نظم و امنیت عمومی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از صد درصد مردم فقط سه درصد ضد ارزش و دارای هستند، اظهار کرد: یکی از راهبردهای فرماندهی انتظامی استان اصفهان آمار دقیق میزان تخلفات است که در سال جاری در این زمینه کاهش چشمگیری در این زمینه رخ داده است.

وی با بیان اینکه حلقه اتصال افکار عمومی جامعه و نیروی انتظامی هستند، افزود: خبرنگاران در شرایط مختلفی نسبت به اطلاع‌رسانی اخبار پلیس و آگاه‌سازی مردم نقش مهمی را ایفا کردند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در ارزیابی‌های صورت گرفته نیروی انتظامی کل کشور، پلیس اصفهان به عنوان یکی از سالم‌ترین پلیس‌های کشور از نظر شاخص سلامت اداری شناخته شده است.

وی ادامه داد: البته در سال‌ جاری نیز میزان تخلفات و جرائم کارکنان نیروی انتظامی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز کاهش زیادی داشته است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی، انسانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارای ویژگی‌های خاصی است، گفت: از آن طرف استان اصفهان از نظر وقوع جرم رتبه سوم کشوری را دارا است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان رتبه دوم کشف و بالاترین شاخص کشفیات را در کشور دارا است که یکی از دلایل آن به واسطه داشتن کارآگاهان متخصص است.

* 6 درصد وقوع جرم کشور مربوط به اصفهان است

جانشین فرمانده انتظامی استان در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه برخورد با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر در رتبه‌های برتر کشور دارد، افزود: در سال گذشته، 36 تن مواد مخدر در استان کشف شد که 32 تن آن قبل از رسیدن به دست سارقان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در نقاط مختلف استان و گلوگاه‌‌ها کشف شده است.

وی همچنین خبر از کشف 32 تن مواد مخدر در استان اصفهان طی 11 ماهه گذشته داد و تصریح کرد: 6 درصد وقوع جرم کشور در استان اصفهان رخ می‌دهد.

حسین‌زاده در ادامه صحبت‌های خود با  اشاره به اینکه از سال 84 تاکنون شاهد کاهش تلفات حوادث رانندگی در جاده‌های درون و برون شهری بوده‌‌ایم، گفت: استان اصفهان به به لحاظ کشف جرم رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

* منع عبور و مرور به میدان امام(ره) اصفهان رضایت‌مندی زیادی به همراه داشته است

وی با تاکید به اینکه مواد مخدر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نیروی انتظامی است، بیان کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی به شدت افراد را معتاد می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از موفقیت‌های پلیس راهور اصفهان در حوزه ترافیک را عدم عبور و مرور به میدان تاریخی امام(ره) دانست و گفت: اعمال محدودیت عبور و مرور در میدان تاریخی امام (ره) رضایت‌مندی بسیاری از مردم اصفهان و نیز توریست‌های خارجی را به همراه داشته است.

* 56 درصد جرم در اصفهان توسط موتورسواران مجرم صورت می‌گیرد

وی با با اشاره به نقش آلایندگی  موتورسیکلت‌ها گفت: موتورسیکلت‌ها چهار تا شش برابر خودروهای چهار سیلندر آلودگی هوا و به اندازه شش تا 10 اتومبیل، آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه 56 درصد جرم در اصفهان توسط موتورسواران مجرم صورت می‌گیرد، افزود: 50 درصد کشته‌های تصادفات نیز سرنشینان موتورسیکلت‌های بدون کلاه ایمنی بوده است.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان هر مصدوم موتورسوار، 40 تا 60 میلیون تومانی ضرر مالی و با فوت هر یک نفر 100 میلیون تومان هزینه مالی به دولت تحمیل می‌کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه از اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف از 16 اسفندماه جاری خبر داد و اظهار کرد: این طرح تا پایان بهار سال‌جاری اجرا می‌شود.

وی به رشد 130 درصدی ورود جهانگرد خارجی به اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: پلیس قصد دارد تا این اندک انتقادات توریست‌های خارجی به وضعیت رانندگی و نیز موتورسواران را اصلاح کند.

حسین‌زاده با اشاره به وضعیت مطبوعات استانی گفت: سهم رسانه‌های استان در سبد رسانه‌ای مردم اصفهان به اندازه کفایت نیست و گویا رسانه‌ها از حوزه اطلاع‌رسانی خارج شده‌اند.

وی رسانه‌ها را کم‌هزینه‌ترین ابزارهای اجتماعی برای مردم دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در پیشگیری از وقوع جرم، آگاه‌سازی مردم و تأمین نظم و امنیت تا حد زیادی موثر باشند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان به نقش رسانه‌ها در سبک زندگی انسان اشاره و اضافه کرد: معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق رسانه‌های مختلف درصدد تغییر سبک زندگی مردم ایران هستند که در این زمینه رسانه‌ها باید هوشیارانه عمل کنند.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.