سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:30 - یکشنبه 03 اسفند 1393

ممنوعیت های ناجا برای چهارشنبه آخرسال

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه برپایی تجمع برای برگزاری آیین چهارشنبه سوری ممنوع بوده و اجازه این کار داده نمی‌شود، گفت:‌ با توجه به نزدیک‌شدن به چهارشنبه آخرسال برنامه‌های خاصی برای پیشگیری از ورود مواد محترقه خطرناک در دستور کار داریم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار تقی مهری با اشاره به اعلام اولویت‌های سال آینده پلیس از سوی فرمانده ناجا، اظهار کرد: سال آینده مبارزه با سرقت بویژه سرقت‌های خرد و نیز مبارزه با موادمخدر بویژه مقابله با  جزو اولویت و برنامه‌های اصلی پلیس خواهد بود.

مهری اظهار کرد: این اولویت‌ها در سال جاری نیز در دستور کار بخش‌های مختلف انتظامی از جمله کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، پلیس‌ فرودگاه و راه‌آهن و ایستگاه‌های ایست و بازرسی قرار داشت و خوشبختانه توانستیم به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

وی تصیرح کرد: درسال جاری فرماندهان انتظامی استان‌ها ایجاد قرارگاه مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار دادند و با اجرای این طرح در سال جاری توانستند به نتایج خوبی برسند که نمونه آن کاهش 13 درصدی سرقت در استان کرمانشاه است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: در سطح کشور نیز با اقدامات صورت گرفته در سال جاری شاهد کاهش مناسب آمار سرقت بوده‌ایم.

برای رعایت حقوق متهمین در کلانتری‌ها برنامه ویژه داریم

مهری اظهار کرد: یکی از طرح‌های مهمی که از دو سال گذشته اجرای آن در کشور شروع شده طرح مدیریت کیفیت یا طرح “مکنا” است که این طرح با هدف بهسازی محیط کلانتری‌ها هم برای کارکنان و هم برای مراجعه‌کنندگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پلیس برنامه‌ای ویژه برای رعایت حقوق متهمین در کلانتری‌ها دارد، اظهار کرد: در زمینه رعایت حقوق متهمین بصورت سالانه ارزیابی از کلانتری‌ها صورت می‌گیرد و به کلانتری‌های برتر نشان و لوح داده می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان کرمانشاه در این زمینه جزو استانهای پیشرو کشور بوده و با اقدامات عمرانی در محیط کلانتری‌ها یک فضای مناسب و خوشایندی را برای مردم و مراجعه‌کنندگان ایجاد کرده است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا اصلاح فرآیندها را از دیگر اقدامات پلیس در این طرح عنوان کرد و افزود: در این برنامه سعی شده تا فرصت و زمان رسیدگی به خواسته‌های مردم در امور انتظامی و خدمات انتظامی به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: همچنین در این طرح سعی شده استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان کلانتری‌ها در دستور کار قرار گیرد و خوشبختانه دوره‌های استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان در حال حاضر در سطح کشور و بویژه مراکز استانها در حال اجراست و هدف آن تکریم ارباب‌رجوع و بهبود خدمات‌دهی به مردم و نحوه رفتار و گفتار کارکنان با مراجعه‌کنندگان است.

مهری رعایت حقوق شهروندی را از اهداف اصلی این برنامه عنوان کرد و افزود: فردی که به عنوان متهم در کلانتری حضور دارد نیز دارای حقوقی است که پلیس ملزم به رعایت آن است.

رییس پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: در این دوره‌ها به کارکنان آموزش داده می‌شود که نحوه برخورد و رفتار آنها چگونه باشد و حتی با کسانی که به عنوان متهم در بازداشتگاه و تحت نظر کلانتری‌ها حضور دارند باید چگونه رفتار صورت گیرد تا حقوق آنها رعایت شود.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی حتی برای رعایت حقوق متهمین نیز برنامه‌های ویژه از جمله نصب دوریبن‌های مداربسته و همچنین رسیدگی به مسائل زیست محیطی و تغذیه این افراد داشته و در این زمینه ارزیابی سالانه انجام می‌شود و با ایجاد رقابت بین کلانتری‌های سطح کشور به کلانتری برتر لوح و نشان اهدا می‌شود.

در طرح امنیت محله‌محور پلیس با نظر مردم خدمات ارائه می‌دهد

مهری طرح مهم دیگر پلیس در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را طرح امنیت محله محور عنوان کرد و افزود: در این طرح روسای کلانتری‌ها، فرماندهان پاسگاه‌ها و فرماندهان انتظامی بخش‌ها با هدایت و مدیریت فرماندهان انتظامی شهرستانها در محلات حاضر شده و با مشارکت همه کسانی که در محله انجام امور اجتماعی و فرهنگی را برعهده دارند از جمله امام جماعت محل، کانون بسیج، کانون فرهنگی محل، شورای روستا و شورایاری‌ها با هماهنگی و محوریت پلیس به مسائل و مشکلاتی که تحت عنوان جرائم و آسیب‌های اجتماعی است، رسیدگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این طرح پلیس با نظر مردم خدمات انتظامی داده و از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

برپایی تجمع در شب چهارشنبه آخرسال ممنوع است

رییس پلیس پیشگیری ناجا به موضوع چهارشنبه آخر سال نیز اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه هر ساله برنامه‌های خوبی در این زمینه با همکاری رسانه‌های گروهی و بویژه صدا و سیما داشته‌ایم و توانسته‌ایم در مقایسه با سالهای گذشته هیجانات منفی و مخرب گذشته این مراسم را کاهش دهیم.

مهری افزود: در سال جاری نیز همانند هر سال نیروی انتظامی با افرادی که بخواهند برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده و معابر اصلی را مسدود کنند، برابر قانون رفتار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته تا سال گذشته توانسته‌ایم درصد زیادی از این آسیب‌ها را کم کرده و از آسیب کودکان و نوجوانان که قشر آسیب‌پذیر این مراسم بودند پیشگیری کنیم.

مهری افزود: در سال جاری نیز با توجه به نزدیک‌شدن به چهارشنبه آخرسال برنامه‌های خاصی برای پیشگیری از ورود مواد محترقه خطرناک که موجب آسیب به نسل جوان کشور می‌شود را در دستور کار داریم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا افزود: برپایی تجمع برای برگزاری آیین چهارشنبه سوری ممنوع بوده و اجازه این کار داده نمی‌شود.

منبع:دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.