سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 13:40 - یکشنبه 03 اسفند 1393

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور:

طرح «بشیر» با هدف تحکیم بنیاد خانواده در کشور اجرایی شد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طرح بشیر با هدف تحکیم بنیاد خانواده و ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به کل جامعه به ویژه زوج‌های جوان در سطح جامعه در حال اجرا است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حبیب‌الله مسعودی‌فرید با بیان اینکه رویکرد بهزیستی کشور مبتنی بر تحکیم خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق در جامعه است، اظهار داشت: دین مبین اسلام برای حفظ و زیباسازی و مهرورزی و استحکام بنیان خانواده اهمیت خاصی قائل شده است.

وی افزود: بنیان خانواده که مهم‌ترین عامل در ساختار شخصیت افراد و جلوه‌ای از رحمانیت پروردگار بوده، باید همواره همچون دژی مستحکم در برابر انحرافات، لغزش‌ها و آسیب‌های اجتماعی تقویت شده و ارتباط اعضای آن براساس رحمت، مودت به ویژه رابطه قلبی و عاطفی میان زن و شوهر استحکام یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با تأکید بر نشاط و شادابی در کانون خانواده بیان کرد: لازم است زندگی خانوادگی را از مهر و محبت سرشار سازیم.

وی تصریح کرد: زن و مرد هر 2 موظف هستند که حرمت یکدیگر را حفظ کرده و هرگز رودرروی یکدیگر قرار نگیرند و رفتار آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که با وجود صمیمیت و صفا، شخصیت و احترام اعضای خانواده حفظ شود.

مسعودی‌فرید به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی کشور سعی دارد  با ارائه آموزش مهارت‌های زندگی در مقاطع مختلف سنی و زندگی به ویژه آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج‌، حین ازدواج و پس از ازدواج همچنین آموزش مهارت‌های قبل و بعد از طلاق ویژه زوجین متقاضی طلاق در راستای  ارتقای سلامت و تحکیم خانواده گام مؤثری برداشته و از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند.

وی اشاره‌ای به اجرای طرح بشیر از سوی بهزیستی کشور داشته و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف تحکیم بنیاد خانواده و ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی به کل جامعه به ویژه زوج‌های جوان در سطح جامعه در حال اجرا است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور اظهار داشت: طرح بشیر در 3 فاز قابل اجرا است که  فاز نخست استقرار یا آمادگی بوده که شامل تدوین محتوای آموزشی کارشناسان است. در فاز دوم این طرح شروع آموزش‌های لازم در استان‌هایی که نرخ طلاق در آن‌ها شیب صعودی دارند که در سال آینده آغاز می‌شود و در فاز سوم گسترش طرح در تمامی استان‌های کشور بوده که از مهر 94 آغاز می‌شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.