سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 12:44 - یکشنبه 03 اسفند 1393

دبیر ستاداحیاء امر به معروف و نهی از منکر بخش بن رود

اجازه ورود افراد گردشگرنما و فرصت طلب را به حوضه گردشگری ورزنه ندهیم+ نامه

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بخش بن رود گفت: نگذاریم افرادی فرصت طلب و گردشگرنما با بی احترامی به این فرهنگ غنی دل مردم ولایتمدار و همچنین خانواده های معظم شهدا را بدرد بیاورد.

سروان محسنی در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه اصفهان شرق با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در رابطه با مباحث معروفات گردشگری اظهار داشت: جلسات برگزار شده بر اساس نیاز مناطق برگزار می شود که در همین راستا مفاد دستورالعمل ساماندهی ترویج معروفات در مباحث گردشگری در7بند از طرف ریاست ستاد ابلاغ گردید.

دبیر ستاداحیاء امر به معروف و نهی از منکر بخش بن رود در ادامه گفت: گردشگری یکی از مباحث بسیار مهم و ضروریست که علاوه بر ایجاد اشتغال، آشنایی مردم با منطقه و فرهنگ بسیار غنی این مردم ولایتمدار را نشان می دهد که می طلبد در کنار ساماندهی فیزیکی به ساماندهی فرهنگی هم بپردازیم که با ابلاغ این دستورالعمل همه نهادهای درگیر در مباحث گردشگری موظف به اجرای آن می باشند.

وی افزود: شهر ورزنه و منطقه بن رود با تقدیم بیش از200شهید به دارالشهداء، معروف شده و دارای مردمی انقلابی، ولایتمدار، خونگرم و میهمان نواز می باشندکه باید این فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم و نگذاریم افرادی فرصت طلب و گردشگرنما با بی احترامی به این فرهنگ غنی دل مردم ولایتمدار و همچنین خانواده های معظم شهدا را بدرد بیاورد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام جعفرصادق(ع) با استناد به دستورالعمل در ارتباط با ساماندهی فرهنگی گردشگری به شناسایی گروه ها اشاره کرد و گفت: گروه ها و عزیزانی که به منظور گردشگری وارد منطقه می شوند ملزم به معرفی خود به نهادهای مرتبط با گردشگری و خصوصا ستاد احیاء و نیروی انتظامی جهت آشنایی با مراکز و همچنین امنیت و آرامش این عزیزان می باشند که باخدماتی که در اختیار این عزیزان قرارمی گیرد با رفاه و امنیت خاطر بیشتری از منطقه و جاذبه های گردشگری بازدید نمایند.

امام جمعه

 

نامه ی امام جمعه ورزنه به دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر:

حضورمحترم جناب سروان محسنی
دبیرمحترم ستاد احیاء بخش بن رود(ورزنه)
سلام علیکم
پس از حمد خداوند متعال و با صلوات بر محمد و آل محمد

 

 

 

احتراما بدینوسیله به اطلاع می رساند باتوجه به مصوبه جلسه ستاداحیای امربه معروف ونهی ازمنکربخش درتاریخ 29/10/1393 مبنی برساماندهی گردشگری منطقه درخصوص برخورد با منکرات احتمالی ونیز ترویج معروفات دستورالعمل ذیل که باتحقیق ومشورت باکارشناسانی ازحوزه ودانشگاه تنظیم شده خدمتتان ارسال می گرددکه ضمن پیگیری واجرا مراتب را درجلسه آتی این ستاد ارائه فرمایید.
مفاد دستورالعمل ساماندهی ترویج معروفات در مباحث گردشگری
1-گردشگری یکی از مباحث بسیار مهم وضروریست که علاوه برایجاد اشتغال آشنایی مردم با منطقه تاریخی وشهید پرور ما را نیز دارد که با حفظ حدود ورعایت شئونات اسلامی ترویج آن نیز بسیار حائز اهمیت است.
2-بی شک علاوه برساماندهی فیزیکی ساماندهی فرهنگی این کار مهم نه تنها محدود کننده نیست که امنیت خاطر را برای خانواده ها وجامعه وتوسعه آن را نیز درپی دارد.
3-از جمله موارد ساماندهی ،شناسایی دقیق گروههای بازدید کننده ومسولان این گروههاست که در بدو ورود علاوه برآشنا شدن با آثار این منطقه تذکرات لازم نیز به آنان ارائه خواهد شد.
4-پخش اذان واجرای نماز در این اماکن بسیار حائز اهمیت است (خصوص در روزهای تعطیل که حجم بیشتری از عزیزان میهمان در منطقه حضور دارند)
5-نصب پلاکاردهای فرهنگی وتذکرات رعایت شئونات در این مناطق ضروریست که باهماهنگی بخشداری محترم اینکار محقق شدنی است وضمنا در خصوص منطقه گردشگری تپه های شنی سایت واحه نیز بامدیریت این منطقه انجام گردد.
• درخصوص انجام فعالیتهای فرهنگی ومذهبی در منطقه گردشگری واحه با هماهنگی مدیریت محترم ،برنامه ریزی دقیقی بعمل آید.
6-حضور عزیزان آمربه معروف وناهی از منکر در این اماکن با حمایت عزیزان نیروی انتظامی واصل تکریم میهمان وهمچنین میهمان نوازی بسیار ضروری است این اقدام با هماهنگی وهمکاری معاونت تشکل های مردمی ستاد احیاءشهرستان اصفهان صورت گیرد.
7-باتوجه به رعایت موارد فرهنگی واجتماعی وسیاسی وامنیتی هرگونه مشکل ومنکری در گروههای بازدید کننده با مسولان ولیدرهای این گروهها می باشد ودر صورت تکراربرخورد لازم باهماهنگی مراجع انتظامی وقضایی صورت می پذیرد.
درپایان ازهمه دستگاهها ومسولان محترم خصوص بخشدار گرامی وشورای بخش وشورای شهروشهردار بزرگوار که درجهت ساماندهی فیزیکی وفرهنگی گردشگری بخش اقدامات مناسبی را انجام داده اند قدردانی نموده وامید است با مساعدت وهمراهی ایشان فریضه مقدس امربه معروف ونهی از منکر در منطقه بصورت کامل اجرا شود.

«والسلام »
حمیدرضا صادق زاده
امام جمعه وریاست ستاداحیاءبخش بن رود(شهرورزنه)
29بهمن ماه 1393

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.