سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 03:35 - یکشنبه 03 اسفند 1393

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن گفت:

ژاپن آماده انتقال تجربيات در بررسی مشکلات حوضه زاینده رود

قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن گفت: حفظ محيط‌ زيست براي ژاپن بسيار اهميت دارد و در اين راستا از هرگونه همكاري در اين زمينه استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: سوچيروسكي قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن وهمکاران در سفری یک روزه از بخش بن رود دیدن کردند.
صادقی در اين ديدار، با بیان مشکلات و خشک سالی هایی که طی چندسال اخیر باعث به وجود آمدن بحران آب برای مردم شرق اصفهان شده است، اظهار داشت: در کنار مشکلات ناشی از خشکسالی برای مردم شرق اصفهان، خشک شدن تالاب گاوخونی و خطر انتشار ریزگردها از جمله مسائلی است که می بایست مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

*خشکسالی بحران را وارد زندگی مردم شرق اصفهان کرد

بخشدار بخش بن رود با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بخش بن رود در زمينه هاي علمي، ‌اقتصادي، ‌فرهنگي افزود: انتقال تجربيات متخصصان ژاپني در خصوص مسائل حوضه‌ي آبريز زاينده رود و گسترش همكاري‌هاي زيست محيطي و احیای زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی از خواسته های مهم و اثرگذار از تیم ژاپنی است.
سوچيروسكي در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز تمايل براي گسترش روابط دو كشور، ‌اظهار داشت: حفظ محيط‌زيست براي ژاپن بسيار اهميت دارد و در اين راستا از هرگونه همكاري در اين زمينه استقبال مي‌نماييم.

*کشور ژاپن اماده کمک به محیط زیست
قائم مقام وزير محيط زيست ژاپن تصريح كرد: علاقه‌مند به انتقال تجربيات خود در زمينه هاي زيست محيطي به ديگر كشورها هستيم و خوشبختانه تفاهم‌نامه سران دو كشور ايران و ژاپن زمينه لازم را براي اين كار فراهم نموده است.
وی ادامه داد: سال گذشته دولت ایران و ژاپن یک تفاهم نامه منعقد کردند که همکاری خود در زمینه های مختلف گسترش داده و براساس این تفاهم نامه همکاری لازم را با این کشور خواهیم داشت و امیدواریم این قبیل همکاری ها ادامه یابد.

سوچيروسكي با ذکر این مطلب که ژاپن آماده همکاری برای رفع چالش‌های حوضه آبریز زاینده‌رود است عنوان کرد: كشور ژاپن آماده هر نوع كمك و همكاري براي شناخت چالش‌هاي زيست محيطي بمنظور اتخاذ بهترين تصميم‌‌ها و خصوصا تصميم گيري در مورد مسائل حوضه‌ي آبريز زاينده رود است.

*کمک های فنی برای احیای تالاب
ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با ذکر مسائل و مشکلات حوضه آبریز زاینده رود از پایاب تا سراب اذعان کرد: مشکلاتی که در حوزه آبخیز زاینده رود داریم به عنوان یکی از محورهای همکاری این دو کشور مطرح و مورد بررسی قرار داده می شود تا بتوان در قالب تفاهم نامه از کمک های فنی بین المللی برای احیای زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی برخوردار شویم.
گفتنی است در این سفر تیم همراه از منطقه تالاب بین المللی گاوخونی، تپه های ماسه ای، ارگ تاریخی قورتان، گاوچاه، کوره آجرپزی و آسیاب شتر بازدید کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.