اصفهان شرق

تعطیلی سینماهای اصفهان برای گرامیداشت یاد «زاون قوکاسیان»

کدخبر: 54555
1393/12/02 در ساعت 15:31

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی آقائیان‌زاده با اشاره به تعطیلی سینماهای اصفهان به احترام یاد زاون قوکاسیان اظهار داشت: این یک رسم و آئین است و برای زاون نیز این رسم و احترام از سوی سینماداران اصفهان به صورت خودجوش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر سینماداران اصفهان به مناسبت گرامی‌داشت یاد زاون قوکاسیان افزود: برخی سینمادارن در بیانیه‌ای برای احترام و شرکت در مراسم تشییع روز کاری خود را تعطیل می‌کنند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به مراسم تشییع زاون قوکاسیان، هنرمند اصفهانی که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، اظهار داشت: مراسم تشییع این هنرمند روز دوشنبه هفته جاری ساعت 10 صبح از مقابل خانه هنرمندان اصفهان صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از آن ادامه این مراسم در کلیسای مریم مقدس اصفهان با حضور خانواده وی، هنرمندان و سینماگران استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، زاون قوکاسیان، کارگردان و منتقد اصفهانی سینمای کشور روز گذشته در سن 64 سالگی در منزل خود درگذشت.

این فیلمساز، نویسنده، محقق و منتقد سینمای کشور چندی پیش برای مداوای بیماری سرطان معده راهی اتریش شد و چند روز پیش و پس از گذراندن فعالیت‌های درمانی خود به کشور بازگشت.

وی، کار تحقیق و تالیف کتاب‌های سینمایی را از سال 1350، با نگارش کتابی درباره فیلم «چشمه» ساخته آربی آوانسیان، شروع کرد و تاکنون حدود 24 کتاب درباره سینماگران مختلفی همچون جمشید ارجمند، ارحام صدر، جعفری جوزانی، کیمیایی، کیارستمی، فرمان آرا، سینایی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا و مجید انتظامی را تالیف و تدوین کرده است.

زاون در کارنامه حرفه‌ای کاری خود داوری جشنواره‌های فیلم در ایران، اتریش، ایتالیا و ارمنستان، دبیر هنری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را دارد.

وی در سال 1329 در اصفهان به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل رشته شیمی از دانشگاه اصفهان بود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم