سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:31 - شنبه 02 اسفند 1393

معاون هنری ارشاد اصفهان

تعطیلی سینماهای اصفهان برای گرامیداشت یاد «زاون قوکاسیان»

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: به احترام زاون قوکاسیان، هنرمند فقید اصفهان که در عرصه سینما تلاش‌های فراوانی کرده، روز دوشنبه سینماهای اصفهان به صورت خودجوش تعطیل است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی آقائیان‌زاده با اشاره به تعطیلی سینماهای اصفهان به احترام یاد زاون قوکاسیان اظهار داشت: این یک رسم و آئین است و برای زاون نیز این رسم و احترام از سوی سینماداران اصفهان به صورت خودجوش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر سینماداران اصفهان به مناسبت گرامی‌داشت یاد زاون قوکاسیان افزود: برخی سینمادارن در بیانیه‌ای برای احترام و شرکت در مراسم تشییع روز کاری خود را تعطیل می‌کنند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به مراسم تشییع زاون قوکاسیان، هنرمند اصفهانی که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، اظهار داشت: مراسم تشییع این هنرمند روز دوشنبه هفته جاری ساعت 10 صبح از مقابل خانه هنرمندان اصفهان صورت می‌گیرد.

وی افزود: پس از آن ادامه این مراسم در کلیسای مریم مقدس اصفهان با حضور خانواده وی، هنرمندان و سینماگران استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، زاون قوکاسیان، کارگردان و منتقد اصفهانی سینمای کشور روز گذشته در سن 64 سالگی در منزل خود درگذشت.

این فیلمساز، نویسنده، محقق و منتقد سینمای کشور چندی پیش برای مداوای بیماری سرطان معده راهی اتریش شد و چند روز پیش و پس از گذراندن فعالیت‌های درمانی خود به کشور بازگشت.

وی، کار تحقیق و تالیف کتاب‌های سینمایی را از سال 1350، با نگارش کتابی درباره فیلم «چشمه» ساخته آربی آوانسیان، شروع کرد و تاکنون حدود 24 کتاب درباره سینماگران مختلفی همچون جمشید ارجمند، ارحام صدر، جعفری جوزانی، کیمیایی، کیارستمی، فرمان آرا، سینایی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا و مجید انتظامی را تالیف و تدوین کرده است.

زاون در کارنامه حرفه‌ای کاری خود داوری جشنواره‌های فیلم در ایران، اتریش، ایتالیا و ارمنستان، دبیر هنری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را دارد.

وی در سال 1329 در اصفهان به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل رشته شیمی از دانشگاه اصفهان بود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.